Ford Transit będzie dostępny z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Właśnie rusza produkcja
Ford ogłosił dziś rozpoczęcie produkcji nowej,10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów do modeli Transit z napędem na tylne koła. Jak wpłynie na właściwości jezdne?
10-stopniowa skrzynia automatyczna, dostępna w wersjach Transita napędzanych na tylne koła przez najnowszy 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue HDT (Heavy Duty) o mocy 170 KM, przeszła intensywne testy wydajności i trwałości.
10-stopniowa skrzynia biegów została wprowadzona wraz z obecnie stosowaną sześciostopniową przekładnią automatyczną, która jest dostępna wersjach Transita z napędem na przednie koła FWD, przeznaczonych do lżejszych zastosowań.
Konstrukcja z większą liczbą przełożeń, oferująca 10 biegów oznacza, że 2,0-litrowy silnik EcoBlue HDT o mocy 170 KM może pracować bliżej swojej maksymalnej wydajności i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Adaptacyjne algorytmy przełączania, działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają przekładni dostosować się do zmiennych warunków, sprawiają, że zawsze wybierane jest optymalne przełożenie, uwzględniające osiągi, zużycie paliwa i komfort, niezależnie od sposobu jazdy.
Jednym z 20 podzespołów opatentowanych podczas opracowywania przekładni jest CIDAS – Regulator ze zintegrowanym elektrozaworem bezpośredniego przełożenia. CIDAS zwiększa precyzję nacisku sprzęgła i skraca czas skoku, aby zapewnić szybsze i płynniejsze zmiany biegów, co powoduje, że częściej trafia na koła większy moment obrotowy, obniżając wysilenie przy naprawdę dużych obciążeniach.
10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów została zestrojona pod kątem właściwości jezdnych i zastosowań Transita, a także współdziałania z systemem Auto Start-Stop, dzięki któremu zużycie paliwa jest jeszcze niższe. Przyspieszenie rozwijane jest w sposób płynny, a przyrost odczuwalny przy niskich prędkościach i przy ruszaniu z miejsca.
Wśród wariantów Transita wyposażonych w 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów można wybierać między podwoziami 350 L3 lub 350 L4 o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg, z bliźniaczymi lub pojedynczymi kołami na tylnej osi lub autobus 18-miejscowy 460 L4
o dopuszczalnej masie całkowitej 4600 kg.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: