Ford prezentuje nową technologię, która potencjalnie zapobiegnie wielu wypadkom
To scenariusz, który zna wielu kierowców: sprawdzasz lusterka i otoczenie przed rozpoczęciem manewru zmiany pasa ruchu, i nagle – pozornie znikąd – tuż za lub obok pojawia się inny samochód.
Zmiana pasów to rutynowy manewr, ale nawet najbardziej uważni kierowcy mogą czasami nie zauważyć potencjalnie niebezpiecznych sytuacji, szczególnie w martwych punktach. Brak odpowiedniego spojrzenia lub niewłaściwa ocena prędkości czy kierunku jazdy innego użytkownika drogi były przyczyną ponad połowy wypadków drogowych w Wielkiej Brytanii w 2018 roku.
Ford wprowadził nową technologię, która ma pomóc kierowcom uniknąć kolizji w martwym polu podczas jazdy po wielopasmowych jezdniach.
Nowy system utrzymywania pasa ruchu z asystentem martwego pola debiutuje na całym świecie w zupełnie nowym Fordzie Kuga. Technologia monitoruje martwy punkt kierowcy w przypadku pojazdów zbliżających się od tyłu i może zastosować przeciwdziałanie kierownicy, aby ostrzec kierowcę i zniechęcić go do manewru zmiany pasa ruchu w przypadku wykrycia potencjalnej kolizji. Glen Goold, główny inżynier programu Kuga, powiedział:
Wielu kierowców w pewnym momencie zostanie zaskoczonych, gdy inny pojazd pozornie, pojawi się znikąd. System utrzymywania pasa ruchu z asystentem martwego pola widzenia jest jak dodatkowa para oczu z tyłu głowy, która pomaga zapobiec potencjalnie niebezpiecznym sytuacjom.
Przeczytaj też: Ford Kuga – rewolucyjna zmiana
Od ponad dziesięciu lat Ford oferuje technologię Blind Spot Information System (BLIS), która może ostrzegać kierowców o obecności pojazdów w martwym polu za pomocą światła ostrzegawczego w lusterku zewnętrznym.
Nowy system utrzymania pasa ruchu z asystentem martwego pola idzie o krok dalej – jest w stanie przyłożyć delikatną siłę do kierownicy, aby zniechęcić kierowcę do zmiany pasa ruchu i zapobiec potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.
Czujniki radarowe Blind Spot Assist Kugi skanują równoległe pasy pojazdów znajdujących się z tyłu do 28 metrów, 20 razy na sekundę, podczas jazdy z prędkością od 64 km/h do 200 km/h. Interwencja może zostać aktywowana automatycznie, jeśli system sterowania wykryje zmianę pasa ruchu, monitorując oznaczenia na drodze za pomocą kamery skierowanej do przodu, a technologia obliczy, że oba pojazdy znajdują się na kursie kolizyjnym.
W nowym Fordzie Kuga debiutuje również technologia Intersection Assist, która wykorzystuje skierowaną do przodu kamerę w połączeniu z radarem do monitorowania potencjalnych kolizji z nadjeżdżającymi pojazdami na równoległych pasach.
Technologia ta może automatycznie uruchamiać hamulce podczas jazdy z prędkością do 30 km/h, aby pomóc w zapobieganiu lub łagodzeniu skutków wypadków w sytuacjach, w których kierowca skręca w poprzek toru nadjeżdżającego pojazdu, na przykład na skrzyżowaniach lub mini rondach.
Ponieważ asystent skrzyżowań działa bez konieczności wykrywania elementów drogowych, takich jak oznaczenia pasów ruchu lub krawężniki, może nawet interweniować na parkingach, placach budowy lub w innych miejscach bez wyraźnych oznaczeń..
Obie technologie mogą działać zarówno w dzień, jak i po zmroku, z włączonymi światłami.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: