Ford pomógł studentom zbudować samojeżdżacy samochód!
Praca nad pojazdami samojezdnymi jest ekscytująca z wielu powodów. Rzadko ma się okazję pomóc zmienić sposób, w jaki się poruszamy. Ford postanowił zacząć kształtować przyszłość mobilności, jednocześnie wspierając następne pokolenia inżynierów.
Praca ze studentami nie tylko pomaga im przygotować się do udanej kariery w branży motoryzacyjnej, ale także utrzymuje Forda w czołówce nowatorskich badań i kreatywnego myślenia. James Forbes, kierownik ds. interakcji z klientami i rozwoju doświadczeń Forda, wyznał:
Regularnie współpracujemy z uniwersytetami w całym kraju, aby wspierać rozwój studentów i rozwijać badania w różnych obszarach, od samoczynnego opracowywania algorytmów po badanie nowych materiałów produkcyjnych.
Przeczytaj też: Ford Mustang Mach-E 2020 – elektryczny SUV z tylnym napędem i zasięgiem 610 km? To może się udać!
Od kilku lat Ford współpracuje ze studentami w programie Deep Orange Automotive na Uniwersytecie Clemson. W 12 roku trwania projektu Deep Orange, zapoczątkowano dwuletni program Masters, który uczy poprzez działanie – gromadzi studentów w zespoły i rzuca im wyzwanie zaprojektowania i zbudowania w pełni funkcjonalnego samochodu koncepcyjnego. Współpracując ze sobą i weteranami branży, takimi jak Ford, studenci na własne oczy mogą zobaczyć, jak samochód przechodzi od pomysłu do rzeczywistości.
Sponsorowany przez Forda, projekt Deep Orange 10 zlecił studentom zaprojektowanie funkcjonującego prototypu pojazdu autonomicznego, który okazał się pierwszym, jaki kiedykolwiek zbudowano na uniwersytecie w Clemson.
Nie wystarczyło, by studenci opracowali samochód, który sam się prowadził (co nie jest wcale takim prostym zadaniem) Musieli również zaprojektować i stworzyć innowacyjne środowisko użytkownika, co skłoniło ich do rozważań nad takimi sprawami, jak komfort jazdy, sterowanie głosem i gestami oraz innymi elementami, które mogą poprawić jakość podróży potencjalnych klientów.
Przeczytaj też: Ford Puma ST zaprezentowana w Polsce – opinia, dane techniczne. Jak wygląda i ile będzie kosztować?
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: