Karolina Chojnacka

Ford Mustang Mach-E 1400 zadebiutował w Europie! To jedyny w swoim rodzaju prototyp o mocy ponad 1400 KM

Mustang Mach-E 1400 został zaprojektowany z myślą o driftowaniu.

Mustang Mach-E 1400 miał swój europejski debiut w Rotterdamie, w Holandii, w trakcie prezentacji Forda „Go Electric”, zwracającej uwagę na praktyczne, angażujące działania, które pomogą przybliżyć napędy elektryczne konsumentom, wzbudzić ich zaufanie i zaprezentować dostępne rozwiązania, przynoszące realne korzyści.

Mustang Mach-E 1400 jest wynikiem 10 000 godzin wspólnej pracy Ford Performance i specjalistów tuningu z RTR Vehicles, którzy postawili sobie cel zbudowania mostu między wyobrażeniami klientów o samochodzie elektrycznym, a jego rzeczywistymi możliwościami.

Jak pisałyśmy już wcześniej o tym modelu, został on stworzony przede wszystkim z myślą o dobrej zabawie, a w szczególności ma służyć do drifotwania!

Przeczytaj też: Mustang Mach-E 1400 – elektryk do driftu o spektakularnej mocy? Ford mówi: czemu nie?

Rozwiązania podnoszące właściwości aerodynamiczne dopracowano pod względem kształtu i ustawienia, a siedmiu silnikom dano szeroki zakres regulacji, aby zapewnić możliwość tuningu przeniesienia napędu do wszystkiego – od driftu po wyścigi torowe.

Stuart Rowley, prezes Ford of Europe, powiedział w trakcie prezentacji:

Jeden to model seryjny, drugi ekstremalny prototyp, jednak nasze Mustangi Mach-E GT i Mach-E 1400 mają coś wspólnego – to natychmiastowy, w pełni kontrolowany przyrost mocy, gwarantujący wrażenia z jazdy, jakich trzeba doświadczyć, aby w nie uwierzyć.

Mustang Mach-E 1400 napędzany jest siedmioma silnikami elektrycznymi – trzy są zamontowane przy przednim mechanizmie różnicowym, a cztery z tyłu, ułożone na wspólnym wale napędowym, łączącym je z mechanizmami różnicowymi, które mają szeroki zakres regulacji. Ich łączna moc wynosi 1419 KM. Jednostek jest o pięć więcej niż w Mustangu Mach-E GT.

Przeczytaj też: Ford Mustang Mach-E GT – w 100% elektryczny, osiąga prędkość 100 km/h w 3,7 sekundy

Za zasilenie całości odpowiada bateria składająca się z ogniw niklowo-manganowo-kobaltowych o pojemności 56,8 kWh. Niewiele, bo bazowe auto seryjne ma baterię o pojemności 75 kWh, ale w tym wypadku ważniejsza jest wydajność układu elektrycznego. System akumulatorów został specjalnie zaprojektowany z myślą o chłodzeniu podczas ładowania za pomocą płynu chłodzącego dielektrycznego, co skraca czas wymaganej przerwy między wyjazdami na tor.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze