Ford Mustang Mach 1 – kultowy muscle car napędzany V8 nadjeżdza!
Ford ogłosił, że po raz pierwszy w historii wprowadzi do sprzedaży w Europie limitowaną edycję wyczynowego Mustanga Mach 1. Producent stworzył także aplikację, której zadaniem jest przygotowywanie i udostępnianie unikalnych filmów wideo Mach 1 oraz oglądanie samochodu w rozszerzonej rzeczywistości.
Mach 1 jest również pierwszym seryjnym Mustangiem, dostępnym w Europie ze sportową, sześciobiegową manualną skrzynią biegów TREMEC, wyposażoną w system płynnej redukcji biegów, dopasowujący obroty oraz udoskonalony układ chłodnicy oleju, przygotowany do pracy przy ekstremalnych obrotach. Klienci mogą również wybrać 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów Forda, z dostosowaną chłodnicą oleju i przestrojonym oprogramowaniem, które sprosta wyższym wymaganiom, zarówno na torze, jak i na drogach.
Mustang Mach 1 jest wyposażony w 460-konną wersję 5-litrowego, aluminiowego silnika benzynowego V8 Forda – zmodyfikowanego dla tego modelu, aby poprawić osiągi zarówno na drodze, jak i na torze.
Układ dolotu powietrza Open Air Induction System, kolektor dolotowy, przepustnice o średnicy 87 mm, zwiększające swobodny przepływ powietrza do silnika, wersja dzieli z modelem Mustang Shelby GT350 – dostępnym w salonach Forda w Ameryce Północnej. Udoskonalone „płuca” współpracują ze specjalnym oprogramowaniem modułu sterującego pracą układu napędowego oraz podwójnym wtryskiem paliwa, łączącym wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni i niskociśnieniowy wtrysk do kolektora, co zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach, pozwalając rozkręcać silnik do 7500 obr./min. Moc maksymalna jest osiągana przy 7500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 529 Nm przy 4600 obr/min.
Mustang Mach 1 z manualną przekładnią jest również standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, poprawiający przyczepność, zarówno na prostych odcinkach, jak i podczas wychodzenia z zakrętów.
W zaawansowanej 10-biegowej przekładni automatycznej Forda na potrzeby modelu Mustanga Mach 1 zmieniono konwerter momentu obrotowego i oprogramowanie, podnoszące wykres momentu obrotowego, zmieniające charakterystykę przełożeń i dynamikę. Aby poradzić sobie z dużymi obciążeniami w ekstremalnych próbach na torze, zastosowano drugą chłodnicę oleju chłodzoną powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75 procent. Zarówno wersję z przekładnią manualną, jak i automatyczną posiadają dodatkowy układ chłodzenia tylnej osi, przydatny w próbach sportowych.
System zawieszenia MagneRide 1 pozwala na kontrolę siły tłumienia, wykorzystując elektroniczną regulację przepływu płynu hydraulicznego w amortyzatorach, dzięki czemu potrafi reagować w czasie rzeczywistym na zmieniające się warunki drogowe.
Górny i dolny grill Mustanga Mach 1 przyciągają wzrok błyszczącą czernią, a kultowe logo Mach 1 pojawia się na tylnej pokrywie bagażnika i na obu przednich błotnikach.
Wśród standardowo oferowanych elementów wyposażenia zapewniających komfort znalazły się: podgrzewane i wentylowane przednie fotele, zaawansowany system łączności Ford SYNC 3, 2 najwyższej jakości 12-głośnikowy system audio B&O oraz modem FordPass Connect 3, odpowiedzialny za komunikację ze światem.
Wnętrze wyróżnia się kolorystyką Ebony i aluminiowymi detalami Dark Engine, a skórzane sportowe fotele zdobią przeszycia w kolorze Metal Grey. Każdy Mustang Mach 1 jest sygnowany unikatową tabliczką na desce rozdzielczej z logo Mach 1 i seryjnym numerem egzemplarza. Wnętrze uzupełniają charakterystyczne dla tej wersji listwy progowe i ekran startowy systemu, witający na 12-calowym wyświetlaczu zegarów cyfrowych.
Dla uczczenia premiery Mustanga Macha 1, Ford przygotował pierwsze na świecie działanie interaktywne, dzięki któremu użytkownicy mogą tworzyć własne krótkie filmy w aplikacji online. Aplikacja daje możliwość wyboru koloru i kątów ujęcia z kamery własnego Mustanga Mach 1, w niepowtarzalnym, krótkim wideo, które można udostępniać w mediach społecznościowych. Oferuje również użytkownikom działanie w rzeczywistości rozszerzonej i „przeniesienie” własnego cyfrowego Mach 1 do realnego świata.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: