Ford Mustang GT3 wystartuje w 24-godzinnym wyścigu Daytona w 2024 roku
Ford Performance ujawnił plany dotyczące nowego wyścigowego Mustanga GT3, który od 2024 roku będzie brał udział w wyścigach International Motor Sports Association (IMSA), w tym w również w 24-godzinnym wyścigu w Daytona.
Ford Performance ujawnił plany dotyczące nowego wyścigowego Mustanga GT3, który od 2024 roku będzie brał udział w wyścigach International Motor Sports Association (IMSA), w tym w również w 24-godzinnym wyścigu w Daytona.
Powrót Mustanga do wyścigów to wspólny program Ford Performance i Multimatic Motorsports. Powrót do wyścigów zapowiedziały zarówno zespół fabryczny Forda z dwoma samochodami w klasie IMSA GTD Pro, zarządzany przez Multimatic, jak i zespoły prywatne z autami klasy GTD, które rozpoczną ściganie w 2024 roku od zawodów w Daytona.
Nowy wyścigowy Mustang GT3 będzie napędzany 5-litrowym silnikiem V8, opartym na jednostce napędowej Coyote, opracowanym przez Ford Performance i zbudowanym przez wieloletniego partnera w wyścigach i zwycięski zespół – M-Sport z Cumbrii w Anglii.
Ford i Multimatic udostępnią Mustangi GT3 zarówno zespołowi fabrycznemu, jak i zespołom prywatnym. Auta będą gotowe do użytku od początku sezonu 2024.
Tradycję wysokowydajnych wolnossących silników V8 na platformie Mustanga będzie kontynuowała specjalna jednostka napędowa, bazująca na znanym na świecie motorze o nazwie Coyote. Modyfikacje osiągów i konstrukcji sprawią, że będzie on gotowy do udziału w wyścigach długodystansowych na świecie w klasie GT3.
Nowy samochód wyścigowy – Mustang GT3 – będzie wyposażony w wykonane na zamówienie zawieszenie z krótkim i długim wahaczem z przodu i z tyłu, montowaną z tyłu skrzynię biegów, panele nadwozia z włókna węglowego, a także unikalny pakiet aerodynamiczny opracowany z myślą o spełnieniu wymogów klasy GT3.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: