Ford Mustang GT, Dodge Challenger R/T, Maserati GranTurismo – przedstawiciele wymierającego gatunku
Na polskich ulicach i w salonach samochodowych nie brakuje dzisiaj rasowych, sportowych aut. Ale producenci coraz chętniej sięgają po doładowane silniki i napęd na cztery koła, przez co samochody z klasyczną, wolnossącą V-ósemką napędzającą tylną oś niemal całkowicie zniknęły z rynku. Na szczęście znajdziemy jeszcze kilku przedstawicieli tego niemal wymarłego gatunku.
Kiedy chodzi o wolnossące V-ósemki, Lexus zdecydowanie ma się czym pochwalić. Japońska marka od samego początku stosuje w swoich samochodach silniki w tym układzie. Już pierwszy model Lexusa – LS 400 – był wyposażony w motor V8 4.0 o oznaczeniu 1UZ-FE. Współczesne auta producenta korzystają z silników z rodziny UR. Pod maską Lexusa LC 500 znalazła się wolnossąca V-ósemka o pojemności pięciu litrów. Motor wytwarza moc 464 KM, która jest przenoszona na tylne koła za pomocą aż 10-biegowego automatu. Dodajmy do tego niesamowitą stylistykę oraz luksusowe wnętrze i otrzymujemy rasowego grand tourera.
Ford Mustang GT to prawdziwa legenda amerykańskich samochodów sportowych. Jak przystało na rodowitego muscle cara, auto dysponuje potężną, wolnossącą V-ósemką o pojemności pięciu litrów i mocy 450 KM. Napęd jest przekazywany oczywiście na tył, a pomaga w tym 6-biegowy automat lub nieco szybsza automatyczna przekładnia o 10 przełożeniach. Do wyboru są wersja coupé oraz odmiana ze zdejmowanym dachem.
Lexus LC nie jest jedynym sportowym modelem Lexusa, który możemy w tej chwili kupić z silnikiem V8. Japońska marka nie tylko produkuje sportowe hybrydy, ale daje nam też do wyboru drugie sportowe auto z tradycyjną V-ósemką. Mowa o mniejszym bracie flagowego coupé LC, czyli Lexusie RC F. Auto dysponuje taką samą jednostką V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 464 KM, którą połączono z 8-stopniową przekładnią. Lexus RC F jest teraz dostępne również w specjalnej, bardziej ekstremalnej wersji Track Edition.
Produkcji samochodów z wolnossącym silnikiem V8 nie zakończyli też jeszcze Włosi. Inżynierowie ze słonecznej Italii proponują nam Maserati GranTurismo. Samochód powstał z V- ósemką w dwóch rozmiarach – 4,2 oraz 4,7 l. Większą, a zarazem mocniejszą, bo 460-konną jednostkę znajdziemy w wersjach Sport oraz MC. W każdej napęd jest przekazywany na tylne koła. Ale osiągi przechodzą na dalszy plan, gdy usłyszy się dźwięk silnika…
Na polskim rynku dostaniemy również jeszcze jedno sportowe auto rodem z Ameryki – Dodge’a Challengera. Samochód występuje w różnych wersjach napędowych – bazowa SXT dysponuje silnikiem V6, a najmocniejsza SRT Hellcat doładowanym sprężarką motorem V8 6.2 o mocy ponad 700 KM! Dla miłośników wolnossących V-ósemek przygotowano odmianę R/T z silnikiem o pojemności 6,4 l i mocy około 490 KM.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Komentarze:
Karel - 16 stycznia 2024
Mustang los mejores 💪 😎 de todos los tiempos
Karel - 16 stycznia 2024
Mustang los mejores 💪 😎