Ford Kuga – rewolucyjna zmiana
Ford przedstawił zupełnie nową Kugę wyróżniającą się ciekawą stylistyką i będącą pierwszym modelem marki dostępnym z systemem miękkiej hybrydy, systemem hybrydowym Plug-In i z pełnym hybrydowym zespołem napędowym.
Nowy Ford Kuga jest pierwszym SUV-em opartym na nowej globalnej architekturze C2 Forda, która pozwoliła udoskonalić aerodynamikę i umożliwiła redukcję masy w stosunku do modelu poprzedniej generacji o 90 kg. Ponadto nowa architektura ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa w razie wypadku, zapewnia o 10% większą sztywność skrętną, co wpływa pozytywnie na prowadzenie.
Kuga prezentuje nową, wyróżniającą się stylistykę nadwozia. Bardziej opływowa sylwetka osadzona jest na większym rozstawie osi, co zapewnia lepsze prowadzenie i wyższą stabilność. Samochód ma dłuższą maskę, większy kąt nachylenia tylnej szyby i niżej biegnącą linię dachu.
Nowa Kuga jest o 44 mm szersza i o 89 mm dłuższa, niż poprzedni model, natomiast rozstaw osi zwiększył się o 20 mm. We wnętrzu przekłada się to na 43 mm więcej miejsca na wysokości ramion i 57 mm więcej miejsca na wysokości bioder na przednich fotelach w porównaniu z poprzednim modelem. Pasażerowie z tyłu skorzystają z o 20 mm większej szerokości na wysokości ramion i o 36 mm większej szerokości wnętrza na wysokości bioder. Pomimo spadku całkowitej wysokości o 20 mm w porównaniu do poprzedniego modelu, nowa Kuga oferuje o 13 mm więcej miejsca nad głowami dla pasażerów na przednich siedzeniach i aż o 35 mm więcej przestrzeni nad głowami pasażerów podróżujących z tyłu.
Dla pasażerów podróżujących z tyłu po raz pierwszy dostępne są podgrzewane siedzenia zewnętrzne, a cały drugi rząd siedzeń można przesunąć do tyłu, aby uzyskać długość przestrzeni na nogi wynoszącą 1 035 mm, można też tylny rząd siedzeń przesunąć do przodu, by powiększyć bagażnik o 67 litrów. Funkcja zdalnego składania siedzeń umożliwia łatwe złożenie drugiego rzędu foteli.
Fordowskiego systemu łączności i rozrywki SYNC 3, obsługiwany jest przez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. System umożliwia sterowanie za pomocą prostych poleceń głosowych funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz podłączonymi smartfonami. Jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto i nie wymaga to dodatkowych opłat.
Nowy zestaw konfigurowalnych wskaźników LCD o przekątnej 12,3 cala jest pierwszym w branży, w którym zastosowano technologię swobodnego formowania, umożliwiającą wygięcie górnych krawędzi w celu płynnego wkomponowania modułu w deskę rozdzielczą. Panel o swobodnie dobieranych kształtach zawiera obwody wbudowane w wyświetlacz, umożliwiając projektantom nadanie mu kształtów wykraczających poza tradycyjną prostokątną formę.
Nowy system audio B&O pozwoli pasażerom uzyskać wysoką jakość odtwarzania muzyki. 575-watowy 10-głośnikowy system wyposażony jest w zewnętrznie połączony subwoofer, który gwarantuje czystość brzmienia basów, a położenie głośników wysokotonowych w desce rozdzielczej zostało zoptymalizowane, aby uzyskać szerszą scenę dźwiękową na poziomie siedzeń,. Wielopoziomowe statyczne i dynamiczne korygowanie dźwięku zapewnia utrzymanie wrażeń słuchowych niezależnie od warunków jazdy.
Kuga jest także pierwszym SUV-em Forda dostępnym w Europie, w którym oferowany jest wyświetlacz przezierny (HUD). Specjalne filtry do wysuwanego poliwęglanowego ekranu sprawiają, że może być odczytany przez użytkowników noszących okulary ze szkłami polaryzacyjnymi. W zależności od specyfikacji pojazdu, konfigurowany wybór wyświetlanych informacji obejmuje prędkość (jedyny parametr, który jest zawsze obecny na wyświetlaczu), rozpoznawane znaki drogowe, ACC; nawigację, wskaźnik zmiany biegów, system rozrywkowy i powiadomienia awaryjne.
Topowa wersja Vignale wyróżnia się wykończeniem relingów dachowych, zderzaków i nakładek progowych w kolorze satynowanego aluminium, a także zmienionym projektem przedniego i tylnego zderzaka. Z przodu umieszczono charakterystyczną chromowaną kratkę wlotu powietrza, a z tyłu znalazły się podwójne końcówki układu wydechowego. Vignale osadzono na standardowych 18-calowych, lub na opcjonalnych 19-calowych albo 20-calowych obręczach kół z lekkich stopów. Fotele obszyte skórą Windsor z sześciokątnym wzorem, podgrzewana, obszyta skórą kierownica i welurowe dywaniki podkreślają wyjątkowość wersji.
Wyrazisty styl wersji ST-Line inspirowany jest modelami Ford Performance. Wyróżniają go zderzaki i listwy boczne w sportowej stylistyce, w połączeniu z przednim wlotem powietrza i osłoną pod zderzakiem, tylnym dyfuzorem i relingami dachowymi wykończonymi w kolorze czarnym. Duży tylny spojler, standardowe 18‑calowe lub opcjonalne 19-calowe obręcze kół i podwójny sportowy wydech dodają sportowego charakteru. We wnętrzu ciemnej podsufitce towarzyszą fotele ST-Line z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami, aluminiowe pedały, spłaszczona u dołu kierownica i dywaniki ST-Line, a także nakładki progowe.
Nowy Ford Kuga dostępny jest w 12 kolorach nadwozia, w tym w metalizowanych Diffused Silver i Sedona Orange. Blue Panther, to nowy lakier, oferowany wyłącznie w wersji Vignale, któremu towarzyszą trójwarstwowe lakiery premium Lucid Red i perłowy Star White.
Samochód od samego początku dostępny będzie w wersji Plug-In Hybrid. Układ napędwy łączy 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona, silnik elektryczny pracujący też jako generator prądu oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,4 kWh, zapewniając łącznie moc maksymalną 225 KM. Pierwsza ładowana z zewnętrznego źródła hybryda Forda w Europie zapewnia czysto elektryczny zasięg jazdy przekraczający 50 km, szacunkowo Kuga Plug-In Hybrid będzie w warunkach testowych zużywać od 1,2 litra benzyny na 100 km, a zmierzona w tych warunkach emisja CO2 wyniesie od 29 g/km.
Akumulator trakcyjny można naładować korzystając z gniazda zamontowanego na przednim błotniku, będzie on też automatycznie doładowywany w czasie jazdy podczas odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Przewiduje się, że pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 4 godzin.
Kierowca może decydować, kiedy i jak korzystać z zasilania akumulatorowego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, Kuga automatycznie powraca do trybu EV Auto, wspomagając silnik benzynowy silnikiem elektrycznym z wykorzystaniem odzyskanej energii w celu optymalizacji zużycia paliwa.
Kuga będzie też dostępna jako zwykła hybryda, również wykorzystująca 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w obiegu Atkinsona, silnik elektryczny; generator; akumulator litowo-jonowy oraz opracowaną przez Forda automatyczną skrzynię biegów łączącą oba źródła mocy. Wersja Hybrid będzie dostępna w drugiej połowie 2020 roku. Szacuje się, że emisja CO2 wyniesie od 130 g/km, a zużycie paliwa zacznie się od 5,6 l/100km.
Ostatnia zelektryfikowana wersja to Kuga EcoBlue Hybrid – samochód, w którym 2‑litrowy wysokoprężny silnik EcoBlue o mocy 150 KM otrzymuje wsparcie miękkiej hybrydy. Standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu 48 V. BISG działa również jako silnik elektryczny wykorzystujący zmagazynowaną w akumulatorach energię, by zapewnić wspomaganie momentu obrotowego silnika podczas normalnej jazdy i przyspieszenia, a także do zasilania elektrycznego osprzętu pojazdu.
48-woltowy system elektryczny umożliwia również wykorzystanie całkowicie nowej wersji systemu Start-Stop w większej liczbie sytuacji, co zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa, przyczyniając się do uzyskania emisji CO2 szacunkowo od 132 g/km i zużycia paliwa od 5,0 l/100km.
Kuga dostępny będzie też z dieslami EcoBlue o pojemności 1,5 l i 2,0 l oraz mocach 120 i 190 koni mechanicznych. Oferta benzynowa to jednostka 1.5 EcoBoost rozwijająca 120 i 150 koni mechanicznych. Opcjonalnie dostępna będzie 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów, a z wybranymi silnikami również napęd na wszystkie koła.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
zdecydowanie się zgadzam
Anonymous - 5 marca 2021
Przypomina trochę mazdę cx-5. Ale to dobrze, bo to ładne auto 🙂