![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F03!2F647c61cc6a4015666adcdda16888538b2f7ce8aa-scaled.jpg)
Ford Kuga – rewolucyjna zmiana
Ford przedstawił zupełnie nową Kugę wyróżniającą się ciekawą stylistyką i będącą pierwszym modelem marki dostępnym z systemem miękkiej hybrydy, systemem hybrydowym Plug-In i z pełnym hybrydowym zespołem napędowym.
Nowy Ford Kuga jest pierwszym SUV-em opartym na nowej globalnej architekturze C2 Forda, która pozwoliła udoskonalić aerodynamikę i umożliwiła redukcję masy w stosunku do modelu poprzedniej generacji o 90 kg. Ponadto nowa architektura ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa w razie wypadku, zapewnia o 10% większą sztywność skrętną, co wpływa pozytywnie na prowadzenie.
Kuga prezentuje nową, wyróżniającą się stylistykę nadwozia. Bardziej opływowa sylwetka osadzona jest na większym rozstawie osi, co zapewnia lepsze prowadzenie i wyższą stabilność. Samochód ma dłuższą maskę, większy kąt nachylenia tylnej szyby i niżej biegnącą linię dachu.
Nowa Kuga jest o 44 mm szersza i o 89 mm dłuższa, niż poprzedni model, natomiast rozstaw osi zwiększył się o 20 mm. We wnętrzu przekłada się to na 43 mm więcej miejsca na wysokości ramion i 57 mm więcej miejsca na wysokości bioder na przednich fotelach w porównaniu z poprzednim modelem. Pasażerowie z tyłu skorzystają z o 20 mm większej szerokości na wysokości ramion i o 36 mm większej szerokości wnętrza na wysokości bioder. Pomimo spadku całkowitej wysokości o 20 mm w porównaniu do poprzedniego modelu, nowa Kuga oferuje o 13 mm więcej miejsca nad głowami dla pasażerów na przednich siedzeniach i aż o 35 mm więcej przestrzeni nad głowami pasażerów podróżujących z tyłu.
Dla pasażerów podróżujących z tyłu po raz pierwszy dostępne są podgrzewane siedzenia zewnętrzne, a cały drugi rząd siedzeń można przesunąć do tyłu, aby uzyskać długość przestrzeni na nogi wynoszącą 1 035 mm, można też tylny rząd siedzeń przesunąć do przodu, by powiększyć bagażnik o 67 litrów. Funkcja zdalnego składania siedzeń umożliwia łatwe złożenie drugiego rzędu foteli.
Fordowskiego systemu łączności i rozrywki SYNC 3, obsługiwany jest przez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. System umożliwia sterowanie za pomocą prostych poleceń głosowych funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz podłączonymi smartfonami. Jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto i nie wymaga to dodatkowych opłat.
Nowy zestaw konfigurowalnych wskaźników LCD o przekątnej 12,3 cala jest pierwszym w branży, w którym zastosowano technologię swobodnego formowania, umożliwiającą wygięcie górnych krawędzi w celu płynnego wkomponowania modułu w deskę rozdzielczą. Panel o swobodnie dobieranych kształtach zawiera obwody wbudowane w wyświetlacz, umożliwiając projektantom nadanie mu kształtów wykraczających poza tradycyjną prostokątną formę.
Nowy system audio B&O pozwoli pasażerom uzyskać wysoką jakość odtwarzania muzyki. 575-watowy 10-głośnikowy system wyposażony jest w zewnętrznie połączony subwoofer, który gwarantuje czystość brzmienia basów, a położenie głośników wysokotonowych w desce rozdzielczej zostało zoptymalizowane, aby uzyskać szerszą scenę dźwiękową na poziomie siedzeń,. Wielopoziomowe statyczne i dynamiczne korygowanie dźwięku zapewnia utrzymanie wrażeń słuchowych niezależnie od warunków jazdy.
Kuga jest także pierwszym SUV-em Forda dostępnym w Europie, w którym oferowany jest wyświetlacz przezierny (HUD). Specjalne filtry do wysuwanego poliwęglanowego ekranu sprawiają, że może być odczytany przez użytkowników noszących okulary ze szkłami polaryzacyjnymi. W zależności od specyfikacji pojazdu, konfigurowany wybór wyświetlanych informacji obejmuje prędkość (jedyny parametr, który jest zawsze obecny na wyświetlaczu), rozpoznawane znaki drogowe, ACC; nawigację, wskaźnik zmiany biegów, system rozrywkowy i powiadomienia awaryjne.
Topowa wersja Vignale wyróżnia się wykończeniem relingów dachowych, zderzaków i nakładek progowych w kolorze satynowanego aluminium, a także zmienionym projektem przedniego i tylnego zderzaka. Z przodu umieszczono charakterystyczną chromowaną kratkę wlotu powietrza, a z tyłu znalazły się podwójne końcówki układu wydechowego. Vignale osadzono na standardowych 18-calowych, lub na opcjonalnych 19-calowych albo 20-calowych obręczach kół z lekkich stopów. Fotele obszyte skórą Windsor z sześciokątnym wzorem, podgrzewana, obszyta skórą kierownica i welurowe dywaniki podkreślają wyjątkowość wersji.
Wyrazisty styl wersji ST-Line inspirowany jest modelami Ford Performance. Wyróżniają go zderzaki i listwy boczne w sportowej stylistyce, w połączeniu z przednim wlotem powietrza i osłoną pod zderzakiem, tylnym dyfuzorem i relingami dachowymi wykończonymi w kolorze czarnym. Duży tylny spojler, standardowe 18‑calowe lub opcjonalne 19-calowe obręcze kół i podwójny sportowy wydech dodają sportowego charakteru. We wnętrzu ciemnej podsufitce towarzyszą fotele ST-Line z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami, aluminiowe pedały, spłaszczona u dołu kierownica i dywaniki ST-Line, a także nakładki progowe.
Nowy Ford Kuga dostępny jest w 12 kolorach nadwozia, w tym w metalizowanych Diffused Silver i Sedona Orange. Blue Panther, to nowy lakier, oferowany wyłącznie w wersji Vignale, któremu towarzyszą trójwarstwowe lakiery premium Lucid Red i perłowy Star White.
Samochód od samego początku dostępny będzie w wersji Plug-In Hybrid. Układ napędwy łączy 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona, silnik elektryczny pracujący też jako generator prądu oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,4 kWh, zapewniając łącznie moc maksymalną 225 KM. Pierwsza ładowana z zewnętrznego źródła hybryda Forda w Europie zapewnia czysto elektryczny zasięg jazdy przekraczający 50 km, szacunkowo Kuga Plug-In Hybrid będzie w warunkach testowych zużywać od 1,2 litra benzyny na 100 km, a zmierzona w tych warunkach emisja CO2 wyniesie od 29 g/km.
Akumulator trakcyjny można naładować korzystając z gniazda zamontowanego na przednim błotniku, będzie on też automatycznie doładowywany w czasie jazdy podczas odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Przewiduje się, że pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 4 godzin.
Kierowca może decydować, kiedy i jak korzystać z zasilania akumulatorowego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, Kuga automatycznie powraca do trybu EV Auto, wspomagając silnik benzynowy silnikiem elektrycznym z wykorzystaniem odzyskanej energii w celu optymalizacji zużycia paliwa.
Kuga będzie też dostępna jako zwykła hybryda, również wykorzystująca 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w obiegu Atkinsona, silnik elektryczny; generator; akumulator litowo-jonowy oraz opracowaną przez Forda automatyczną skrzynię biegów łączącą oba źródła mocy. Wersja Hybrid będzie dostępna w drugiej połowie 2020 roku. Szacuje się, że emisja CO2 wyniesie od 130 g/km, a zużycie paliwa zacznie się od 5,6 l/100km.
Ostatnia zelektryfikowana wersja to Kuga EcoBlue Hybrid – samochód, w którym 2‑litrowy wysokoprężny silnik EcoBlue o mocy 150 KM otrzymuje wsparcie miękkiej hybrydy. Standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu 48 V. BISG działa również jako silnik elektryczny wykorzystujący zmagazynowaną w akumulatorach energię, by zapewnić wspomaganie momentu obrotowego silnika podczas normalnej jazdy i przyspieszenia, a także do zasilania elektrycznego osprzętu pojazdu.
48-woltowy system elektryczny umożliwia również wykorzystanie całkowicie nowej wersji systemu Start-Stop w większej liczbie sytuacji, co zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa, przyczyniając się do uzyskania emisji CO2 szacunkowo od 132 g/km i zużycia paliwa od 5,0 l/100km.
Kuga dostępny będzie też z dieslami EcoBlue o pojemności 1,5 l i 2,0 l oraz mocach 120 i 190 koni mechanicznych. Oferta benzynowa to jednostka 1.5 EcoBoost rozwijająca 120 i 150 koni mechanicznych. Opcjonalnie dostępna będzie 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów, a z wybranymi silnikami również napęd na wszystkie koła.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Na trwających feriach zimowych wg. MEN przebywa obecnie 957 tys. dzieci. To czas, kiedy najmłodsi często korzystają z transportu autobusowego, podróżując na zimowiska czy obozy. To także czas wzmożonej aktywności nietrzeźwych kierowców na drogach. -
Cena paliwa spadnie? Do końca ferii czekają nas zmiany na stacjach
-
Kierunkowskaz na rondzie włączają niedouczeni kierowcy – kiedy możesz to zrobić a kiedy nie wolno?
-
Elektroniczne winiety Węgry – co warto wiedzieć o węgierskim systemie opłat drogowych?
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
zdecydowanie się zgadzam
Anonymous - 5 marca 2021
Przypomina trochę mazdę cx-5. Ale to dobrze, bo to ładne auto 🙂