
Ford Kuga na szczycie rankingu NCAP. Jest bezpieczniejszy od nowego Passata?
Już znamy wyniki osiągnięte przez Forda Kugę w pierwszym w historii badań Euro NCAP rankingu dla pojazdów oferujących systemy wspomagania kierowcy. Przebił konkurencję?
Pakiet systemów wspomagających kierowcę Ford Co-Pilot360, zaprojektowanych dla zapewnienia intuicyjnego prowadzenia i obniżania stresu podczas jazdy, dał nowemu SUV-owi Ford Kuga czołową pozycję w pierwszym rankingu Euro NCAP dla pojazdów oferujących systemy wspomagania kierowcy.
SUV Kuga zajął pierwsze miejsce w rankingu ogólnym przed takimi pojazdami, jak Tesla Model 3, Volvo V60 i Volkswagen Passat. Nowy program testów Euro NCAP ocenia funkcjonowanie systemów asystenckich, które wspierają prowadzenie pojazdu, pozostawiając jednak pełną odpowiedzialność kierowcy. Pomagają natomiast w wykrywaniu obiektów na drodze i przewidywaniu zdarzeń oraz reagowaniu na nie, co przyczynia się do zwiększenia pewności i obniżenia napięcia za kierownicą.
Kuga uzyskała ponad dwa razy więcej punktów niż Tesla Model 3 w kategorii Driver Engagement (Zaangażowanie kierowcy) i znacznie wyprzedziła zarówno Volvo V60, jak i Volkswagena Passata w kategorii Safety Backup (Wsparcie kierowcy ze strony systemów) podczas dwutygodniowych testów, w których oceniano również realną efektywność działania systemów asystenckich.
Stop & Go – dostępny w Kudze z ośmiobiegową skrzynią automatyczną – pozwala systemowi ACC doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu wymagającym zatrzymywania się i ruszania, wykorzystując do 50 procent całkowitej dostępnej siły hamowania i automatycznie ruszyć za poprzedzającym samochodem, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy.
Czytaj też: Test Ford Kuga ST Line 1.5 EcoBoost 150 KM – bardziej amerykański
Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia, by rozpocząć jazdę.
System utrzymywania samochodu na pasie ruchu monitoruje oznakowanie poziome na drodze i może zastosować delikatny, ale odczuwalny moment obrotowy w układzie kierowniczym, aby pomóc kierowcy utrzymać się na środku pasa za każdym razem, gdy aktywowany jest system ACC. Zaprojektowany, by wspierać kierowców przy prędkościach do 200 km/h, system wysyła też wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia, jeśli wykryje brak rąk kierowcy na kierownicy.
Kuga jest również wyposażona w zaawansowane rozwiązania, które pomagają zapobiegać lub łagodzić skutki wypadków, m.in. asystenta martwego pola lusterek zewnętrznych i asystenta unikania kolizji na skrzyżowaniach – oba debiutujące w światowej gamie modeli – oraz układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją autonomicznego hamowania na skrzyżowaniu.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: