Ford i Volkswagen razem będą tworzyć samochody elektryczne i w pełni autonomiczne
Ford i Volkswagen prowadzą zgodnie z planem prace konstrukcyjne w dziedzinie aut dostawczych i pick-upów średniej wielkości, które od 2022 roku mają być oferowane w określonych regionach przez każdą markę. Wspólne prace pozwalają znacznie ograniczyć koszty.
Firmy Ford Motor Company i Volkswagen AG ogłosiły 12 lipca rozszerzenie globalnej współpracy. Będzie ona dotyczyć także elektromobilności oraz – wspólnie z Argo AI – jazdy autonomicznej. Rozwiązania z tego zakresu mają być wprowadzane w USA i w Europie. Obydwa przedsiębiorstwa chcą zwiększyć w ten sposób konkurencyjność, jeszcze lepiej dopasować swoje produkty do wymagań klientów, a jednocześnie wykorzystać efekt synergii w dziedzinie kosztów i inwestycji.
Fakt, że obydwie firmy operują w globalnej skali stwarza ponadto firmie Argo AI możliwość zastosowania nowej technologii na kolejnych rynkach. Volkswagen i Ford zamierzają niezależnie wykorzystywać w swoich modelach system SDS firmy Argo AI w celu rozbudowy usług mobilnych.
SDS ma umożliwić automatyczną jazdę na poziomie 4 według SAE, a przede wszystkim otworzyć nowe możliwości w zakresie wspólnego korzystania z pojazdów (ridersharing) i usług kurierskich w centrach miast poprzez zastosowanie pojazdów poruszających się automatycznie.
Ford i Volkswagen otrzymają takie same udziały w firmie Argo AI i łącznie obejmą znaczną większość udziałów firmy. Pozostałe udziały zostaną przeznaczone dla pracowników Argo AI. Porozumienie wejdzie w życie pod warunkiem uzyskania zgody odpowiednich instytucji nadzorczych oraz po spełnieniu warunków umowy.
Jako jeden z pierwszych producentów samochodów Ford wykorzysta również modułową platformę MEB Volkswagena służącą do produkcji aut elektrycznych. Od 2023 roku Ford będzie oferował w Europie bezemisyjny wielkoseryjny model skonstruowany na platformie MEB. Ford spodziewa się w Europie sprzedaży na poziomie ponad 600.000 sztuk w ciągu sześciu lat. Ponadto Ford zbada możliwość zaoferowania na europejskim rynku drugiego modelu bazującego na platformie MEB.
Elementem europejskiej strategii Forda jest wykorzystywanie własnych atutów i ich rozbudowa. Oznacza to nacisk na pojazdy użytkowe, atrakcyjne crossovery i importowane modele o statusie ikony, jak Mustang czy Explorer.
Od 2016 roku Volkswagen zainwestował w opracowanie platformy MEB siedem miliardów dolarów. W ciągu najbliższych 10 lat ma na niej bazować ponad 15 milionów samochodów koncernu VW.
Ford inwestuje łącznie 11,5 miliarda dolarów w elektryfikację swojej globalnej palety modeli. W tej kwocie zawiera się też współpraca z Volkswagenem w zakresie wykorzystania platformy MEB. Dzięki niej Ford zamierza zwiększyć ofertę elektrycznych aut przeznaczonych dla klientów w Europie oraz zrealizować własne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Volkswagen zainwestuje w firmę Argo AI łącznie 2,6 miliarda dolarów. Z jednej strony poprzez udostępnienie środków finansowych w wysokości jednego miliarda dolarów, z drugiej wnosząc swoją firmę Autonomous Intelligent Driving (AID), której wartość określa się na 1,6 miliarda dolarów. W AID pracuje 200 ekspertów, większość z nich nad nowymi rozwiązaniami technicznymi w dziedzinie jazdy autonomicznej na potrzeby koncernu Volkswagen.
Poza tym w ciągu trzech lat Volkswagen wykupi od Forda udziały w Argo AI o łącznej wartości 500 milionów dolarów. Ford zainwestuje jeszcze 600 milionów dolarów z zakomunikowanej wcześniej gotówkowej inwestycji w wysokości miliarda dolarów w Argo AI. Wartość Argo AI – włącznie z kompletnymi inwestycjami Forda i Volkswagena – wyniesie ponad 7 miliardów dolarów. Ford zamierza skonstruować własny samochód elektryczny korzystając z modułowej platformy MEB Volkswagena. Model opracowany w niemieckim centrum Forda w Kolonii-Merkenich ma się pojawić na rynku w 2023 roku.
Obydwa przedsiębiorstwa zamierzają ponadto rozszerzać współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford i Volkswagen przekształcają się w dostawców pojazdów opracowanych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i oferowanych w przystępnej cenie. Elektryczne środki transportu mają dla obydwu firm znaczenie strategiczne. Volkswagen i Ford zakładają, że światowy popyt na średniej wielkości pick-upy oraz na samochody użytkowe będzie nadal rósł w ciągu najbliższych pięciu lat. Poprzez ścisłą współpracę przedsiębiorstwa te zamierzają szybciej wprowadzać na rynek nowe rozwiązania techniczne oraz innowacje, a także jeszcze lepiej wykorzystać moce produkcyjne w swoich fabrykach.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: