Ford Focus – wymiana oleju co 30 tys. km. Jak obniżyć koszty nawet o 30 procent?
Przy zakupie samochodu firmowego należy wziąć pod uwagę nie tylko jego cenę, wyposażenie czy zużycie paliwa, ale również całkowity koszt użytkowania. Jest to niezwykle ważny parametr, który mówi o sumie wszystkich kosztów związanych z eksploatacja auta.
Czasy, w których głównym aspektem branym pod uwagę przy zakupie samochodu do firmy była cena, dawno już minęły. Dużo istotniejsze dla menadżerów flot jest TCO (Total Cost of Ownership), czyli całkowity koszt użytkowania. Określa on łączne koszty związane z posiadaniem i eksploatacją pojazdu, a w jego skład wchodzą między innymi raty leasingowe, wydatki na paliwo, ale również – o czym wielu może zapomnieć – koszty serwisowe.
Wymiana oleju co 30 tys. km lub co 2 lata?
Jednym ze stałych kosztów serwisowych jest cykliczna wymiana oleju w silniku. Przyjęło się, że powinna ona odbywać się co rok lub co 10 – 15 tys. kilometrów. Przy zakupie najpopularniejszego modelu flotowego Forda Focusa z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,5 litra w wariantach mocy 95 i 120 KM interwały między przeglądami zostały zwiększone z 15 tys. km lub 1 roku do 30 tys km lub 2 lat w wersjach z manualną skrzynią biegów oraz do 20 tys. km lub 2 lat w wersją z automatyczną skrzynią biegów. Tym sposobem Ford jeszcze bardziej obniżył całkowity koszt użytkowania TCO tego modelu, co pozwala zaoszczędzić użytkownikom nawet do 30 proc. wydatków związanych z obsługą Focusa w skali 3 lat i 150 tys. km.
Wiadomość zwiększenia interwałów szczególnie ucieszy floty, których pojazdy pokonują duże dystanse. Zwiększenie przebiegu i czasu między przeglądami jest możliwe dzięki wprowadzeniu AdBlue (SCR) we wspomnianym wyżej silniku wysokoprężnym o pojemności 1,5 litra. Pozwala to na jeszcze lepsze zarządzanie emisją spalin i bardziej efektowne wypalanie DPF. W związku z tym olej może być eksploatowany dłużej, ponieważ jego rozrzedzenie następuje wolniej.
Dodatkowe oszczędności przynosi również wydłużenie okresu eksploatacji filtra powietrza z dotychczasowych 30 tys. km lub 2 lat do 60 tys. km lub 2 lat. Zmiana ta dotyczy nie tylko modelu Ford Focus, ale również objęła wszystkie aktualne modele Kuga, S-Max czy Galaxy.
Ford Focus to model w gamie Forda, którego historia sięga lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Obecna generacja została zaprezentowana w 2018 r. jest wiodącym modelem tej marki pod względem zakupów przez firmy na polskim rynku. Model jest chwalony za doskonałe właściwości jezdne dostarczające mnóstwo radości z jazdy oraz bogate wyposażenie seryjne, w skład którego wchodzi m.in. system zapobiegający kolizjom, który znajduje się w każdym Focusie już od podstawowej wersji.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Tak to mozna robic tylno w służbowym