Ford Focus WRC
Od lat walczy z Citroenem o prymat wśród konstruktorów w mistrzostwach świata. Kolejne ewolucje Focusa zawsze przynoszą kibicom wiele frajdy.
![]() |
Fot. Ford
|
Silnik:
4-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany, pojemność 1998 cm3, umieszczony z przodu-poprzecznie
Maksymalna moc: 300 KM przy 6000 obrotów/minutę
Maksymalny moment: 550 Nm przy 4000 obrotów/minutę
Wtrysk Pi, wielopunktowy,turbosprężarka Garrett
Dwa wałki rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder
Przeniesienie napędu:
Sprzęgło węglowe, trzytarczowe,
5-biegowa, sekwencyjna skrzynia biegów Ricardo
Hamulce:
Brembo, tarczowe, wentylowane
Asfalt: 370 mm, 8-tłoczkowe (przód i tył)
Szuter: 300-mm, 4 – tłoczkowe (przód i tył)
Hamulec ręczny – hydrauliczny
Zawieszenie:
Exe-tc – MacPherson, z tyłu wahacze wzdłużne
Układ kierowniczy wspomagany hydraulicznie
Koła:
– asfalt 8×18 cali
– szuter 7×15 cali
Wymiary:
długość: 4362 mm
szerokość: 1800 mm
masa: minimum 1230 kg
rozstaw osi: 2640 mm
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: