Ford Focus Active Kombi – test, opinia, dane techniczne, cena. Czy wciąż ma to „coś”?
Ford Focus od ponad 20 lat jest jedną z motoryzacyjnych ikon. To samochód, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Jakiś czas temu popularny kompakt przeszedł kurację odmładzającą... Czy wciąż ma to „coś”, co sprawiło, że pokochali go kierowcy?
Ford Focus, gdy wyjechał na drogi w 1998 roku, zastępując model Escort, był modelem niemal rewolucyjnym. Wyróżniał się pod względem stylistyki nadwozia czy wyglądu deski rozdzielczej. Niemal od razu stał się jednym z najchętniej kupowanych i popularnych modeli. W 2018 roku na drogi wyjechała czwarta generacja Focusa, która w zeszłym roku została poddana kuracji odmładzającej.
Sprawdziłyśmy, czy Ford Focus w wersji Kombi wciąż ma to „coś”, co sprawiło, że pokochali go kierowcy!
Ford Focus Active Kombi – design, wymiary
Po liftingu zmienił się przede wszystkim przód samochodu. Przy nowym projekcie maski jej przednia krawędź przebiega wyżej, a „niebieski owal” Forda został przeniesiony z krawędzi maski na środek większego górnego wlotu powietrza, który w zależności od wybranej linii stylistycznej będzie różnić się detalami wykończenia. Dodatkowo Focus otrzymał wąskie, LED-owe reflektory.
Na tle standardowego modelu, jego „terenowa” odmiana wyróżnia się m.in. zwiększonym prześwitem i plastikowymi nakładkami na nadkola. Ciekawym i bardzo praktycznym elementem designu są wysuwane, plastikowo-gumowe odboje drzwi, dzięki którym nie obijemy lakieru.
Ford Focus Active Kombi ma 4693 mm długości, 1848 mm szerokości i 1504 mm wysokości. Rozstaw osi to 2700 mm. Pojemność bagażnika to 635 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy nawet 1653 l. To jeden z największych bagażników w segmencie i bez problemu przewieziemy w nim większe zakupy (pomocne będą haczyki i uchwyty na torby) czy też spakuje się do niego kilkuosobowa rodzina. Przewiezienie wózka dziecięcego z pewnością nie będzie problemem.
Punkty za funkcjonalność Ford Focus Active Kombi zbiera także dzięki specjalnej rączce, która pozwala błyskawicznie zdemontować roletę, oraz za przyciski w bagażniku, które składają tylne fotele.
Ford Focus Active Kombi – wnętrze
Wewnętrzu samochodu uwagę zwraca przede wszystkim wielki ekran o przekątnej 13,2 cala. Po liftingu w Focusie ubyło fizycznych przycisków, a obsługa klimatyzacji i wielu różnych funkcji odbywa się teraz przez system multimedialny Sync 4 zapożyczony z Mustanga Mach-E. Na szczęście dla kierowców, system jest funkcjonalny i łatwy w obsłudze, a ekran szybko reaguje na dotyk.
Materiały wykończeniowe, zarówno plastikowe jak tapicerskie, są dobrej jakości i przyjemne w dotyku. Kierownica dobrze leży w dłoniach – jest gruba i zapewnia dobry chwyt – fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, a miejsca dla pasażerów, zarówno z przodu jak i z tyłu, jest pod dostatkiem. Podłokietnik skrywa praktyczny i pojemny schowek, których zresztą w tym aucie nie brakuje.
Ford Focus Active Kombi – gama jednostek napędowych
Podstawowymi silnikami odświeżonego Forda Focusa pozostają trzycylindrowe Ecoboost 1.0 o mocy 100 KM lub 125 KM, sparowane z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów. Jednostka ta oferowana jest także jako miękka hybryda z opcjonalną siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów w wariantach o mocy 125 i 155 KM.
Jedynym dieslem w gamie jednostek napędowych jest EcoBlue 1.5 w dwóch wariantach mocy – 95 lub 120 KM, współpracujący z sześciostopniową manualną lub w mocniejszej odmianie z opcjonalną ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
My testowałyśmy Forda Focusa Active Kombi z silnikiem Ecoboost z układem miękkiej hybrydy o mocy 155 KM. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 8,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 206 km/h.
Ford Focus Active Kombi – wrażenia z jazdy
Ford Focus w wersji Kombi prowadzi się świetnie. Jak większość modeli amerykańskiego producenta wyróżnia się niemal wzorowym zachowaniem na drodze. Zrywny i energiczny, daje poczucie, że pod maską pracuje 155 KM.
Zawieszenie jest przyjemnie utwardzone, ale podczas jazdy po gorszej nawierzchni nie odczujemy dyskomfortu. Samochód doskonale spisuje się na zakrętach, dając nam poczucie pewności oraz kontroli w każdej sytuacji. Ford Focus zapewnia doskonałą widoczność i pozwala nam widzieć więcej, a tym samym bezpieczniej poruszać się po drogach. Dodatkowo samochód wyposażono w system kamer i czujników, które ułatwiają manewrowanie.
Nie do końca przypadła mi do gustu automatyczna skrzynia. Nie działa tak precyzyjnie, jak można się tego spodziewać i czasami potrafi szarpnąć.
Podczas tygodniowego testu średnie zużycie paliwo wyniosło 6,1 l/ 100 km. W trakcie jazdy po mieście wskaźnik zużycia paliwa wskazywał 6,5 l/ 100 km, a w trasie 5,9 l/100 km. To bardzo przyzwoity wynik, jak na 155-konny kompakt.
Ford Focus Active Kombi – cena
Ceny Forda Focusa Active Kombi zaczynają się od 106 550 złotych za samochód w wersji wyposażenia Titanium z najmniejszym silnikiem benzynowym 1.0 EcoBoost 125 KM z manualną skrzynią sześciobiegową. Testowana przez nas wersja Active X z silnikiem o mocy 155 KM z układem miękkiej hybrydy kosztuje minimum 134 900 złotych.
Segment kompaktów to od lat jedna z najliczniej reprezentowanych grup samochodów, gdzie konkurencja jest bardzo silna i nie ma miejsca na błędy. Focus Kombi rywalizuje z takimi samymi odmianami nadwoziowymi popularnych kompaktów, jak Seat Leon, Volkswagen Golf, Hyundai i30, Opel Astra czy Peugeot 308.
Ford Focus Active Kombi zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. To bardzo dopracowane i funkcjonalne auto. Ze wszystkimi swoimi udogodnieniami, przestronnym wnętrzem i zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa Ford Focus Active Kombi doskonale sprawdzi się jako samochód rodzinny. To dobre aut dla tych, którzy z różnych względów nie chcą mieć klasycznego SUV-a, a jednocześnie potrzebują te kilka centymetrów prześwitu więcej.
Ford Focus Active Kombi – dane techniczne
Moc maksymalna | 155 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 190 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,6 sekundy |
Prędkość maksymalna | 260 km/h |
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: