Ford Explorer jedzie do Europy
Zupełnie nowy Ford Explorer trafi na europejski rynek jeszcze w tym roku. Najlepiej sprzedający się SUV Ameryki będzie oferowany w wersji hybrydowej.
Przy długości przekraczającej 5 metrów, szerokości 2 metrów i wysokości prawie 2 metrów, nowy Explorer Plug-In Hybrid zapewnia przestrzeń nawet dla siedmiu osób w trzech rzędach siedzeń. Pasażerowie w pierwszym i drugim rzędzie korzystają z ponad 1 metra przestrzeni nad głowami, 1 metra miejsca na nogi oraz ponad 1,5 metra szerokości wnętrza na wysokości ramion. Trzeci rząd siedzeń oferuje 96 centymetrów nad głowami pasażerów, ponad 1 metr szerokości wnętrza na wysokości ramion (dla 2 osób) i ponad 83 centymetry miejsca na nogi, dzięki czemu z łatwością zmieszczą się tam osoby dorosłe.
Standardowo fotele trzeciego rzędu EasyFold są składane i rozkładane elektrycznie, a fotele EasyFold w drugim rzędzie pozwalają na złożenie ich na płasko, tworząc przestrzeń ładunkową o objętości 2 274 litrów. We wnętrzu zaprojektowano schowki o łącznej pojemności 123 litrów, dzięki czemu pasażerom we wszystkich trzech rzędach nie zabraknie miejsca do przechowywania rzeczy osobistych, ponadto w kabinie znalazło się 12 uchwytów na kubki z napojami.
Pokrętło zmiany biegów 10-biegowej przekładni automatycznej, podgrzewane i chłodzone przednie fotele z elektryczną regulacją w 10 kierunkach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie należą do standardowego wyposażenia samochodu. Wersja Platinum jest standardowo wyposażona w 14-głośnikowy, 1000-watowy system muzyczny B&O, a w wersji w ST-Line zastosowano system audio B&O z 12 głośnikami o mocy 800 wat.
10,1-calowy pionowy ekran dotykowy, będący wyposażeniem standardowym wersji Platinum, pozwala na wyświetlenie mapy systemu nawigacyjnego na całej powierzchni ekranu, ale możliwy jest też podział pomiędzy mapę i informacje systemu audio. Ekran pojemnościowy zbudowany w technologii używanej w ekranach smartfonów i tabletów, zapewnia szybszą i bardziej precyzyjną interakcję z systemem informacji i rozrywki SYNC 3, umożliwiającym kierowcy sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz połączonymi smartfonami, za pomocą prostych poleceń głosowych.
Ekran dotykowy może też wyświetlać informacje współdzielone z dostępnym w Explorerze 12,3-calowym, cyfrowym zestawem wskaźników, dostarczającym informacje o pracy hybrydowego układu napędowego, na przykład o przepływie energii, ładowaniu akumulatora, czy zarządzaniu sprawnością energetyczną. Zarówno 8‑calowy centralny ekran dotykowy, jak i 12,3-calowy zestaw wskaźników cyfrowych są standardem w wariancie ST-Line.
Explorer Plug-In Hybrid jest standardowo wyposażony w 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum.
Odmiana ST-Line otrzymała jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu w charakterze akcentów zastosowano szwy w kolorze czerwonym w tapicerce siedzeń, na dywanikach i na sportowej spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z efektem włókna węglowego na desce rozdzielczej.
Wersja Platinum posiada satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało również detale deski rozdzielczej wykonane z drewna.
Nowy Explorer Plug-In Hybrid ma pod maską 3-litrowy silnik EcoBoost o mocy 350 KM, który wspierany jest przez 100 KM wytwarzane przez silnik elektryczny. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,1 kWh pozwala na przejechanie do 40 km w trybie bezemisyjnym. Kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, Explorer automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu. Według szacunków producenta Explorer Plug-In Hybrid będzie emitował 78 g/km CO2, a zużycie benzyny wyniesie 3,4 l/100 km.
Explorer ma sprawdzać się również poza utwardzonymi drogami, dzięki systemowi zarządzania jazdą w terenie. Kierowca może wybierać spośród trybów Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco i Deep Snow and Sand. Kontrola zjazdu ze wzniesienia dodatkowo pomaga w łagodzeniu kłopotów w terenie.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: