
Ford Explorer jedzie do Europy
Zupełnie nowy Ford Explorer trafi na europejski rynek jeszcze w tym roku. Najlepiej sprzedający się SUV Ameryki będzie oferowany w wersji hybrydowej.
Przy długości przekraczającej 5 metrów, szerokości 2 metrów i wysokości prawie 2 metrów, nowy Explorer Plug-In Hybrid zapewnia przestrzeń nawet dla siedmiu osób w trzech rzędach siedzeń. Pasażerowie w pierwszym i drugim rzędzie korzystają z ponad 1 metra przestrzeni nad głowami, 1 metra miejsca na nogi oraz ponad 1,5 metra szerokości wnętrza na wysokości ramion. Trzeci rząd siedzeń oferuje 96 centymetrów nad głowami pasażerów, ponad 1 metr szerokości wnętrza na wysokości ramion (dla 2 osób) i ponad 83 centymetry miejsca na nogi, dzięki czemu z łatwością zmieszczą się tam osoby dorosłe.
Standardowo fotele trzeciego rzędu EasyFold są składane i rozkładane elektrycznie, a fotele EasyFold w drugim rzędzie pozwalają na złożenie ich na płasko, tworząc przestrzeń ładunkową o objętości 2 274 litrów. We wnętrzu zaprojektowano schowki o łącznej pojemności 123 litrów, dzięki czemu pasażerom we wszystkich trzech rzędach nie zabraknie miejsca do przechowywania rzeczy osobistych, ponadto w kabinie znalazło się 12 uchwytów na kubki z napojami.
Pokrętło zmiany biegów 10-biegowej przekładni automatycznej, podgrzewane i chłodzone przednie fotele z elektryczną regulacją w 10 kierunkach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie należą do standardowego wyposażenia samochodu. Wersja Platinum jest standardowo wyposażona w 14-głośnikowy, 1000-watowy system muzyczny B&O, a w wersji w ST-Line zastosowano system audio B&O z 12 głośnikami o mocy 800 wat.
10,1-calowy pionowy ekran dotykowy, będący wyposażeniem standardowym wersji Platinum, pozwala na wyświetlenie mapy systemu nawigacyjnego na całej powierzchni ekranu, ale możliwy jest też podział pomiędzy mapę i informacje systemu audio. Ekran pojemnościowy zbudowany w technologii używanej w ekranach smartfonów i tabletów, zapewnia szybszą i bardziej precyzyjną interakcję z systemem informacji i rozrywki SYNC 3, umożliwiającym kierowcy sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz połączonymi smartfonami, za pomocą prostych poleceń głosowych.
Ekran dotykowy może też wyświetlać informacje współdzielone z dostępnym w Explorerze 12,3-calowym, cyfrowym zestawem wskaźników, dostarczającym informacje o pracy hybrydowego układu napędowego, na przykład o przepływie energii, ładowaniu akumulatora, czy zarządzaniu sprawnością energetyczną. Zarówno 8‑calowy centralny ekran dotykowy, jak i 12,3-calowy zestaw wskaźników cyfrowych są standardem w wariancie ST-Line.
Explorer Plug-In Hybrid jest standardowo wyposażony w 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum.
Odmiana ST-Line otrzymała jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu w charakterze akcentów zastosowano szwy w kolorze czerwonym w tapicerce siedzeń, na dywanikach i na sportowej spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z efektem włókna węglowego na desce rozdzielczej.
Wersja Platinum posiada satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało również detale deski rozdzielczej wykonane z drewna.
Nowy Explorer Plug-In Hybrid ma pod maską 3-litrowy silnik EcoBoost o mocy 350 KM, który wspierany jest przez 100 KM wytwarzane przez silnik elektryczny. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,1 kWh pozwala na przejechanie do 40 km w trybie bezemisyjnym. Kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, Explorer automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu. Według szacunków producenta Explorer Plug-In Hybrid będzie emitował 78 g/km CO2, a zużycie benzyny wyniesie 3,4 l/100 km.
Explorer ma sprawdzać się również poza utwardzonymi drogami, dzięki systemowi zarządzania jazdą w terenie. Kierowca może wybierać spośród trybów Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco i Deep Snow and Sand. Kontrola zjazdu ze wzniesienia dodatkowo pomaga w łagodzeniu kłopotów w terenie.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: