Ford Escape i system bezdotykowego otwierania bagażnika
Zakamuflowany Escape odkrywany jest kawałek po kawałku, prezentując innowacyjne i funkcjonalne rozwiązania.
Wystarczy kopnąć i bagażnik otwarty |
![]() |
fot. Ford
|
Tym razem producenci Forda Escape pokazują, jak łatwo można otworzyć bagażnik bez używania rąk. Wystarczy lekko machnąć stopą pod tylnym zderzakiem, by aktywować czujniki, które automatycznie otworzą bagażnik. Później, gdy już zapakujemy do środka wszystkie rzeczy, zamykamy bagażnik powtarzając tę czynność.
Czujniki zaprogramowane są tak, by reagować tylko na osobę, która posiada kluczyki do samochodu. Dodatkowo wyczuwają jedynie specyficzny ruch kopnięcia pod zderzakiem, także zignorują np. przemykające pod autem zwierzę. Automatyczny podnośnik klapy może być dostosowany do preferencji użytkownika ręcznie, lub poprzez komputer pokładowy.
Nowy Escape zostanie zaprezentowany pod koniec tego miesiąca na wystawie motoryzacyjnej w Los Angeles. Niestety mamy złą wiadomość – nie będzie dostępny w Polsce. Na szczęście inne marki już podjęły ten pomysł i bezdotykowe otwieranie bagażnika znajdziemy w ofercie Volkswagenów Passatów i Audi A6. Słusznie, bo to bardzo przydatna funkcja, szczególnie gdy akurat wracamy obładowane zakupami.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: