
Fisker planuje linię czterech pojazdów elektrycznych do 2025 roku!
Fisker ma zamiar wypuścić na rynek dwa elektryczne crossovery, sedana i pick-upa.
Fisker niedawno zadeklarował, że chce zabezpieczyć prawa do wykorzystania platformy MEB Volkswagena jako podstawy ich elektrycznego crossovera o nazwie Ocean. Chociaż umowa nie została jeszcze sfinalizowana, opublikowano obraz poglądowy, który rzuca światło na niektóre samochody, które firma planuje wypuścić. Założyciel Fiskera, Henrik Fisker, przewiduje do 2025 roku gamę czterech samochodów elektrycznych.
Ocean ma być miękką terenówką z zasilaniem akumulatorowym, mniej więcej tego samego rozmiaru co Ford Mustang Mach-E. Chociaż nie wiadomo jeszcze, na jakiej platformie zostanie zbudowany, oczekuje się, że wejdzie do produkcji na początku 2021 roku, a jego cena bazowa wyniesie około 38 000 USD.
Przeczytaj też: Fisker Karma wkracza do akcji
Kolejny samochód został opisany przez Fiskera jako „przełomowy supersportowy sedan oparty na koncepcji EMotion”. Firma opóźnia jednak wprowadzenie sedana do 2022 roku, dlatego, że technologia akumulatorów półprzewodnikowych, którą ma nadzieję udostępnić, nie jest jeszcze gotowa do produkcji. Przewiduje również, że Ocean będzie sprzedawał się w większej liczbie niż EMotion.
W ofercie firmy z Kalifornii znajdzie się także „sportowy crossover”, który wygląda jak fastback w stylu BMW X4. Pozornie ma on znacznie bardziej sportowy wygląd niż Ocean.
Fisker potwierdził także swoje plany wejścia do rozwijającego się segmentu elektrycznych pick-upów.
Firma poinformowała, że wszystkie wyżej wymienione modele będą budowane przy użyciu platform, akumulatorów i komponentów pochodzących od wiodących światowych producentów i dostawców.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
ciekawe czy faktycznie nie skonczy się na mowie zamiast na seryjnej produkcji 🙂