Fiat Tipo Cross 2021 debiutuje, na deser odświeżona Panda
Rodzina Fiata składająca się z modeli Panda i Tipo, została całkowicie odświeżona i wzbogacona o nowe Tipo Cross i nową Pandę Sport. Co się zmieniło?
Rodzina Tipo powiększyła się o nową wersję w postaci nowego Tipo Cross, uzupełniającą trzy pozostałe warianty nadwoziowe (Sedan, Hatchback i Station Wagon). Tipo Cross względem innych odmian okazuje się wyraźnie wyższy i szerszy oraz wyróżnia się nowym grillem, który biegnie poniżej linii reflektorów. Nadwozie Tipo Cross zostało podniesione o prawie 4 cm, dzięki nowej kalibracji zawieszenia oraz dodaniu nowych felg i opon, wykorzystywanych wcześniej w innym crossoverze Fiata – 500X.
Samochód jest prawie 7 cm wyższy od Tipo Life i wyróżnia się „crossoverowymi” detalami, począwszy od plastikowych nadkoli z boku i osłon zderzaka z przodu, który nadaje samochodowi bardziej solidny i muskularny wygląd, poprzez dolne listwy progowe i przeprojektowany tylny zderzak, a kończąc na praktycznych relingach dachowych, dostępnych do tej pory tylko w wersji Station Wagon.
Auto zostało wyposażone w całkowicie nowe radio UConnect 5 z 10,25-calowym ekranem dotykowym (po raz pierwszy dostępny w Grupie FCA w nowym elektrycznym Fiacie 500, a teraz także w Tipo).
Zaprojektowany w celu zapewnienia prostej i wygodnej obsługi, system Uconnect 5 zapewnia możliwość bezprzewodowego korzystania z funkcji CarPlay lub Android Auto na ekranie dotykowym systemu multimedialnego z konfigurowalnymi profilami i z opcją zapisania do 5 konfiguracji.
Tipo Cross może być wyposażone w turbodoładowany silnik wysokoprężny Multijet 1.3 o mocy 95 lub 1.6 130 KM, albo w nową jednostkę benzynową 1.0 GSE T3 o mocy 100 KM.
Nowa Panda Sport wyróżnia się charakterystycznymi elementami stylistycznymi, jak: nowe, 16-calowe felgi aluminiowe z czarno-czerwonym elementem centralnym; klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia (opcjonalnie dostępne mogą być w kolorze błyszczącej czerni w połączeniu z czarnym dachem) oraz ekskluzywne chromowane logo „sport” na panelu bocznym, nad kierunkowskazem. Dostępny jest również nowy, ekskluzywny kolor Szary Matowy.
Panda Sport jest wyposażona w dostępny w całej gamie układ napędowy, składający się z 3-cylindrowej jednostki 1.0 Hybrid o mocy 70 KM, połączonej z silnikiem elektrycznym z systemem BSG (Belt integrated Starter Generator) o maksymalnej mocy 3,6 kW i akumulatorem litowym o pojemności 11 Ah.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: