
Fiat Tipo 5D i Station Wagon – pierwsza jazda
Czy nowe Tipo w wariantach 5-drzwiowym i kombi ma szansę na powtórzenie sukcesu sedana?
Dostępna w Polsce od lutego 2016 roku wersja 4-drzwiowa – Fiat Tipo sedan (nasza pierwsza jazda tym autem tu) – „zelektryzowała” klientów ceną zaczynającą się od 43 200 złotych za samochód z klimatyzacją i radiem UConnect z USB. Auto sprzedało się w liczbie 2979 egzemplarzy (ubiegły rok), w zaledwie kilka miesięcy od debiutu. Teraz do sedana dołączają dwie wersje 5-drzwiowe: 5D (hatchback) oraz Station Wagon (kombi).
Czy to auto może się podobać? Flotom ze względu na cenę – owszem. Kobiety raczej te, które bardzo racjonalnie wydają pieniądze, spojrzą na Tipo łaskawszym wzrokiem. A mężczyźni? W grupie docelowej Tipo znajdą się raczej Ci, którzy doceniają praktyczne auta dowożące z punktu A do B; ewentualnie emeryci. Naszym zdaniem samochód, zarówno w wersji HB, jak i SW prezentuje się całkiem nieźle – zarówno przód, jak i tył mają stylizacyjne smaczki, choć nadal całość można zakwalifikować do szuflady z napisem „auta spokojne”.
Odmiana kombi jest o 20 cm dłuższa niż 5D (4,57 m). Pojemność bagażnika wynosi 440 l dla wersji hatchback i 550 l dla wersji kombi. Tzw. „Magic Cargo Space” umożliwia ukształtowanie przestrzeni kufra: dzięki regulowanej dwupoziomowo płaszczyźnie można zwiększyć głębokość bagażnika, a występowanie dwóch ruchomych ścian bocznych pozwala umieścić w nim w razie potrzeby małe przedmioty lub wykorzystać do maksimum całą szerokość bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń uzyskujemy płaską powierzchnię o długości nawet do 1,80 m.
Środek jest wykończony ascetycznie, ale odnosi się w nim wrażenie przytulności i przestronności. Jest tu nieco szaro, choć czerwone logo i niektóre akcenty dodają trochę życia temu wnętrzu. System UConnectTM 7”z 7‑calowym wyświetlaczem i ekranem dotykowym działa intuicyjnie. Z pewnością komfortowo będzie tu podróżować czwórka dorosłych osób, a i piąta na upartego się zmieści. Z tyłu zadbano o sporo miejsca na wysokości kolan pasażerów.
Podczas jazdy naprawdę nie czuć, że jedziemy stosunkowo niedrogim samochodem. Z przodu tkwi zawieszenie niezależne typu McPherson, a z tyłu belka skrętna. Nie jest tu może wyjątkowo cicho (to zależy od silnika), ale i nie nazbyt głośno. Fotele z przodu umiarkowanie trzymają ciała w zakrętach, za to nadwozie przy szybszym wchodzeniu w winkle potrafi zabujać.
Fiaty Tipo w wersjach 5D (hatchback) i Sation Wagon (kombi) dostępne są w trzech poziomach wyposażenia: Pop, Easy, Lounge. Otwierająca cennik wersja Pop, wyposażona jest w silnik benzynowy 1,4 o mocy 95 KM połączony z 6-biegową, manualną skrzynia biegów. Wyposażenie standardowe tej wersji zawiera już m.in. klimatyzację, radio z portem USB, centralny zamek sterowany z pilota w kluczyku, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz lusterka zewnętrzne, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z dwoma trybami pracy wraz z dwupłaszczyznowo regulowaną kolumną kierownicy. Tak wyposażony Fiat Tipo 5D kosztuje 49 900 złotych.
Tipo Sation Wagon w wersji Pop z silnikiem 1.4 95 KM kosztuje 53 400 złotych i w stosunku do hatchbacka dodatkowo w wyposażeniu standardowym oferuje relingi dachowe, elektrycznie regulowane szyby tylnie oraz konfigurowaną podłogę bagażnika „Cargo Magic Space”.
W gamie modelowej Tipo 5D i Station Wagon debiutuje jednostka napędowa 1.4 T-Jet o mocy 120 KM wyposażona w fabryczną instalację LPG. Dopłata do wersji zasilanej gazem LPG wynosi jedynie 3500 zł. Warto podkreślić, że instalacja LPG montowana jest w fabryce, zatem samochody tak wyposażone objęte są pełną gwarancją producenta.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: