Fiat Punto Evo wkracza na salony
Nowy Fiat Punto Evo, który miał swoją światową premierę na ostatnim salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie, oficjalnie wchodzi dzisiaj na rynek. Ma kontynuować sukces swojego poprzednika, Grande Punto.
Jego nazwa „Evo” podkreśla ewolucję w projekcie samochodu. Do dyspozycji nabywców Fiat zaoferował szeroki wybór silników zgodnych z normą Euro 5, nie wyłączając silnika drugiej generacji 1,3 MultiJet oraz 1,4 MultiAir. Obok tych jednostek napędowych, dostępne są hybrydowe systemy metanu i LPG – oferowane na rynku włoskim.
Poza obniżonym spalaniem i emisjami nowy Fiat Punto Evo oferuje system Start&Stop (wyposażenie standardowe z jednostkami spełniającymi Euro 5), który czasowo wyłącza silnik, kiedy zatrzymujesz samochód.
W zależności od silnika samochód posiada pięcio- lub sześcio-biegową, ręczną lub automatyczną skrzynię biegów (Dualogic).
fot. Fiat
|
Wewnątrz auta nowością jest system nawigacji Blue&Me-TomTom, którego kolorowy ekran dotykowy pozwala zarządzać połączeniami telefonicznymi, nawigacją satelitarną oraz wszystkimi informacjami potrzebnymi podczas prowadzenia samochodu, które pobierane są bezpośrednio z komputera pokładowego samochodu.
Fiat Punto Evo wyposażony jest w siedem poduszek powietrznych, m.in. poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy jako standardowe wyposażenie w każdej wersji wyposażenia. Oprócz znanych już systemów ABS, EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania) i ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), mamy tutaj inne przydatne systemy, takie, jak system Hill Holder, który pomaga kierowcy podczas ruszania pod górę, utrzymując samochód przez kilka sekund w miejscu, aby nie zjechał on do tyłu, jak również przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, które włączają się w zależności od obrotu kierownicy.
fot. Fiat
|
Dzięki zabiegom designerskim Fiat Centro Stile zyskało wykończenie wnętrza (deski rozdzielczej, siedzeń i wskaźników).
Punto Evo będzie dostępny w sprzedaży od drugiej połowy listopada. Ma on stać się wiodącym modelem Fiata na rynku europejskim w niezmiernie ważnym dla włoskiego producenta segmencie samochodów miejskich.
fot. Fiat
|
Następujące silniki będą dostępne od momentu wprowadzenia na rynek:
Benzyna:
- 65 KM 1,2 8V (Euro 4),
- 77 KM 1,4 8V (Euro 4),
- 77 KM 1.4 8v (Euro 5) z systemem Start&Stop;
- 105 KM 1,4 MultiAir 16V (Euro 5) z systemem Start&Stop,
- 135 KM 1,4 MultiAir Turbo 16V (Euro 5) z systemem Start&Stop.
Diesel:
- 75 KM 1.3 MultiJet 16v (Euro 4);
- 75 KM 1.3 MultiJet II 16v (Euro 5) with Start&Stop and DPF;
- 90 KM 1.3 MultiJet 16v (Euro 4);
- 95 KM 1.3 MultiJet II 16v (Euro 5) with Start&Stop and DPF;
- 120 KM 1.6 MultiJet 16v (Euro 5) DPF.
Zasilanie dwupaliwowe:
- 70 KM 1.4 8v benzyna/metan (Euro 5);
- 77 KM 1.4 8v benzyna/LPG (Euro 4).
Logo na tylnych drzwiach Punto Evo zmienia się w zależności od typu silnika: czerwona kropka oznacza silniki mocniejsze (135 KM 1,4 MultiAir Turbo i 120 KM 1.6 MultiJet), zielona silniki z zasilaniem dwupaliwowym a czarna pozostałe typy silników.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: