Karolina Chojnacka

Fiat-Chrysler i Peugeot prezentują nowe logo supergrupy Stellantis

Nie ma na nim samochodu i nigdy nie pojawi się na samochodzie.

Stellantis, podmiot powstały w wyniku połączenia Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) i PSA Group, ujawnił swoje logo. Jest tak samo anonimowe, jak nazwa czwartego co do wielkości producenta samochodów na świecie.

Kierownictwo wyjaśniło, że logo symbolizuje bogate dziedzictwo firm założycielskich grupy oraz połączone mocne strony 14-markowego portfolio nowego konglomeratu. Chociaż jest to z pewnością jeden ze sposobów interpretacji, to znalezienie odrobiny dziedzictwa w logo Stellantis wymaga niezwykle bujnej wyobraźni.

Logo zawiera nazwę firmy zapisaną czcionką bezszeryfową na niebieskim tle. Projektanci usunęli poziomy pasek z litery A i otoczyli go czterema rzędami coraz mniejszych kropek rozmieszczonych jak gwiazdy w galaktyce.

Stellantis

Przeczytaj też: Test Fiat 500C – cukiereczek

Chrysler pomógł NASA opracować i zbudować rakietę Mercury-Redstone, ale wątpimy, że właśnie o tym przypomina nam logo w kształcie galaktyki. Nic w nim nie sugeruje, że Stellantis obejmuje jednych z najstarszych i najbardziej znanych producentów samochodów na świecie. Równie dobrze wyglądałoby w reklamie firmy obsługującej karty kredytowe, na ulotkach lub w pudełku ze środkami przeciwbólowymi dostępnymi bez recepty, ale to prawdopodobnie było zamierzone. To logo firmy, które pojawi się na długopisach, plakietkach z nazwiskami, kubkach do kawy i wielu różnych dokumentach, więc nie musi przyciągać wzroku ani wzbudzać emocji – nigdy nie pojawi się na samochodzie.

Stellantis Charger Hellcat? Nie. Jeep Wrangler Unlimited Stellantis Edition? To się też nie stanie. Chrysler, Peugeot, Dodge, Opel, Vauxhall, Jeep, Alfa Romeo, Ram, Citroën, Fiat, Maserati i inne drobiazgi, które zostaną wrzucone do tygla Stellantis, będą dalej produkowane z odpowiednimi sobie tożsamościami i systemami nazw.

Więc to jest Stellantis. Oczekuj, że nowe logo pojawi się na listach płac pracowników i innych oficjalnych papierach firmowych po sfinalizowaniu wartej 38 miliardy dolarów 50:50 fuzji. Obie strony poinformowały, że planują zakończyć fuzję w pierwszej połowie 2021 roku.

Przeczytaj też: Grupa PSA w Tychach wznawia produkcję silników. Zapowiada bezpieczny restart

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze