Fiat 500 – wycieczka do Brazylii
Samochody masowo eksportowane z Japonii nikogo już nie dziwią na ulicach oddalonych o tysiące kilometrów miast. Czy polskie „500-tki" rodem z Tych będą tak samo normalnym widokiem w gorącej Brazylii?
Wraz z początkiem października, do salonów Fiata w Brazylii trafią śliczne, quasi „Mady In Italy” choć naprawdę „Made In Poland” Fiaty 500. Samochody miały już swoją prezentację w Rio de Janeiro.
![]() |
fot. Motocaina
|
W Brazylii samochody będą sprzedawane w wersjach z silnikiem 1,4 16V o mocy 100KM i 5 biegową skrzynią automatyczną Dualogic lub 6 biegową mechaniczną. Zespół napędowy auta oraz jego zawieszenie zostały dostosowane go wymogów lokalnego rynku, a więc standardów paliwowych mówiących o zawartości etanolu w benzynie (w Brazylii wynosi on 22%) oraz brazylijskich dróg, na których amortyzatory aż proszą o większą elastyczność sprężyn. Samochód będzie wyposażony standardowo w 7 poduszek powietrznych oraz liczne systemu m.in. ABS z EBD, ESP, ASR, HBA oraz Hill Holder. Pozwala mu to spełniać najwyższe wymogi bezpieczeństwa i otrzymać 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.
Fiaty 500 poruszają się już w Ameryce Południowej na drogach m.in. Argentyny, Chile, Kostaryki, Gwatemali, Meksyku, Peru oraz Paragwaju. Równoległe z Brazylią, rusza również sprzedaż aut w Kolumbii, Panamie i na Barbadosie. Planowane jest również zaprezentowanie samochodu na Jamajce.
Czy międzynarodowy sukces Fiata – dotychczas ponad 390 000 złożonych zamówień i 40 przyznanych nagród, zostanie powtórzony w Ameryce Południowej?
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: