
Fiat 126p sensacją na amerykańskiej aukcji! Cena? Szokująca!
Fiat 126p, zwany przez wielu „ Maluchem” to kultowy samochód. W dobrym stanie, jest on nie lada gratką dla kolekcjonerów. Obecnie popularność Fiata 126p jest porównywalna do tej, którą ten samochód cieszył się w czasach swojej produkcji. A prawdziwą furorę Maluch robi za oceanem!
W swoim czasie Fiat 126p był jednym z najpopularniejszych samochodów w Polsce. Mówi się, że ten produkowany od 1972 do 2000 roku model zmotoryzował nasz kraj. Dziś Maluch ma statut wręcz kultowy!
I o ile nad Wisłą Malucha co i rusz można spotkać na drodze, to Fiat 126p to niezwykle rzadki widok na amerykańskich ulicach. Poza tym, jak powszechnie wiadomo, Amerykanie preferują znacznie większe samochody. Ale zdarzają się wyjątki!
Fiat 126p sensacją na amerykańskiej aukcji
Fiat 126p został wystawiony na sprzedaż przez jeden z domów aukcyjnych w Morgantown, w Pensylwanii. Autko wydaje się być naprawdę w niezłym stanie!

Wystawiony na aukcję Maluch to egzemplarz z 1986 roku, w popularnym, żółtobrązowym lakierze. Jak wynika z ogłoszenia, w 2010 roku samochód został całkowicie odrestaurowany w polskim warsztacie. Na chwilę obecną niedomaga jednak rozrusznik, choć salon Classic Auto Mall zobowiązał się do rozwiązania problemu.

Maluch jest obecnie zarejestrowany w Pensylwanii jako zabytek, a oryginalna przednia tablica z grodziskimi numerami pozostała na zderzaku w roli ozdoby, która przypomina o jego polskim pochodzeniu.
Sprzedawca żąda za Fiata 126p kwoty 12 tysięcy dolarów, co stanowi równowartość ponad 47 tysięcy złotych. Za takie pieniądze można w USA kupić niemal nową Kię Rio czy Nissana Versę. Nie mamy jednak wątpliwości, że Maluch ma zdecydowanie więcej charakteru od Kii i będzie bardziej przyciągał spojrzenia niż Nissan.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: