FIA – Regulacje techniczne F1 na sezon 2014
Nowe zasady dotyczące silników, aerodynamiki oraz skrzyni biegów to tylko niektóre regulacje jakie FIA wprowadza do F1 w sezonie 2014.
Przede wszystkim od 2014 roku,będące w alei serwisowej bolidy będą musiały być zasilane jedynie elektryczną energią. Według ustaleń FIA samochody muszą poruszać się „w elektrycznym trybie” oraz „bez zapłonu i dostarczania paliwa do silnika za każdym razem, gdy bolid znajdzie się na pasie serwisowym”.
Poza tym zespoły będą w stanie korzystać z odzyskanej energii kinetycznej z hamowania, jak i po raz pierwszy, z odzyskanej energii z wydechów. Moc KERS-u zwiększy się dwukrotnie, do 120kW.
Nowe zasady określają również, że wprowadzone 1.6 litrowe silniki V6 będą miały limit 15 000 obrotów na minutę, gdzie obecnie granica ta wynosi 18 000 obrotów. Przepływ paliwa zostanie ograniczony do 100 kilogramów na godzinę.
Dodatkowo projekt, wymiary oraz materiały, z których zostaną stworzone nowe silniki są zdefiniowane w bardziej specyficzny sposób, w porównaniu do obecnych V8, które zostały wprowadzone w 2006 roku.
Według nowych regulacji kierowca będzie miał możliwość odpalania bolidów F1, dzięki czemu zostanie wyeliminowana możliwość odpadnięcia z wyścigu z powodu zgaszonego silnika.
Warto wspomnieć jeszcze o dwóch zmianach. Przde wszystkim określono, że minimalna waga samochodów ponownie wzrośnie, z 640 do 660 kilogramów, natomiast minimalna waga jednostki napędowej (silnika i KERS-u) została ustalona na 155 kilogramów, podczas gdy wcześniej sam silnik musiał ważyć co najmniej 95 kilogramów. Poza tym zmniejszone zostaną przednie skrzydła ( 1,800 mm do 1,650 mm).
Na sam koniec podkreślmy, że zmiany dotyczą też skrzyni biegów. Przede wszystkim dodany zostanie ósmy bieg. Poza tym zgodnie z zapisem FIA: „w 2014 roku zawodnik będzie w stanie zmienić przełożenia raz w sezonie, a wówczas oryginalne przełożenia zostaną natychmiastowo anulowane. Nowe przełożenia muszą być deklarowane w całości i mogą być dokonane poprzez zamianę biegów”.
źródło: fia.com
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: