Ferrari z kłopotami i pasją!
Pech Felipe Massy i problemy Fernando Alonso narobiły sporo zamieszania w kwalifikacjach przed GP Singapuru. To jednak nie zawodnik Red Bull - jak wielu oczekiwało - ustawi swój bolid na pole position.
Fernando Alonso w walce o pole position |
fot. Ferrari
|
Sesja kwalifikacyjna przed GP Singapuru rozpoczęła się od kłopotów Ferrari. Bolid Felipe Massy już po kilku pierwszych minutach zatrzymał się na torze. Jak wstępnie wyjaśnia Ferrari były to kłopoty z elektroniką. Chwilę później, podczas Q2, kłopoty zaczął zgłaszać Fernando Alonso. Jego Inżynier zalecił mu jak najszybszy zjazd do garażu celem dokonania zmian w ustawieniach silnika. Udało mu się jeszcze wyjechać na tor i uzyskać drugi czas. Po ogromnie stresujących dla włoskiego zespołu chwilach, Hiszpan nie pozostawił jednak wątpliwości, kto naprawdę złapał wiatr w skrzydła – i mimo wysiłków Sebastiana Vettela, nie jest to Red Bull! Do jutrzejszego wyścigu z pole position (drugi raz po rząd) wystartuje Fernando Alonso. Tak więc, kierowcy Ferrari będą otwierać i zamykać startującą stawkę. Pierwsza piątka przed jutrzejszym wyścigiem to zresztą sami pretendenci do tytułu mistrza świata. Martwi nieco ostatnia z nich pozycja startowa Marka Webbera. Lider klasyfikacji ma tylko 5 punktow więcej niż depczący mu po piętach Lewis Hamilton, który ruszy jutro z 2. pola startowego. Sympatyczny Australijczyk jest więc w najtrudniejszej sytuacji i będzie musiał się mocno napracować, aby nie oddać prowadzenia w klasyfikacji.
Hazardową zagrywką popisał się zespół Renault. W Q3 Robert Kubica wyjechał tylko na jedno jedyne okrążenie pomiarowe na niewiele ponad 3 minuty przed zakończeniem sesji. Polakowi udało się najpierw uzyskać 6. czas, ale w ostatnich sekundach wyprzedzili go Sebastian Vettel (czego można było się spodziewać) i Nico Rosberg (niestety, ponownie szybszy jest bezpośredni rywal Polaka w klastfikacji). Rosberg był zresztą – jak zwykle już – szybszy także od swojego kolegi zespołowego Michaela Schumachera. Robert Kubica wystartuje więc jutro pomiędzy zawodnikami Mercedes GP. Vitalyi Petrov, niestety przeliczył się ze swoimi możliwościami w zakręcie numer 5 i uszkodził tylne zawieszenie samochodu, co wykluczyło go z dalszej walki w Q2.
Tradycyjnie już w Q1 najsłabsze były nowe zespoły – HRT, Virgin i Lotus.
Z powodu trudności toru, panującej dość wysokiej temperatury, a co więcej ponad 80 procentowej wilgotności powietrza, GP Singapuru będzie z pewnością trudnym wyścigiem, wymagającym od kierowców niesłychanych umiejętności i wytrzymałości fizycznej.
Wyniki kwalifikacji przed GP Singapuru:
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
1 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’46.541 |
1’45.809 |
1’45.390 |
2 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’46.960 |
1’45.561 |
1’45.457 |
3 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’48.296 |
1’46.042 |
1’45.571 |
4 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’48.032 |
1’46.490 |
1’45.944 |
5 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’47.088 |
1’45.908 |
1’45.977 |
6 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’48.183 |
1’47.019 |
1’46.236 |
7 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’48.554 |
1’46.783 |
1’46.443 |
8 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1’47.657 |
1’46.949 |
1’46.593 |
9 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’48.425 |
1’47.160 |
1’46.702 |
10 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’48.908 |
1’47.599 |
1’47.884 |
11 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’48.127 |
1’47.666 |
– |
12 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’48.906 |
1’48.165 |
— |
13 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’49.063 |
1’48.502 |
– |
14 |
22 |
Nick Heidfeld |
Sauber-Ferrari |
1’48.696 |
1’48.557 |
– |
15 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’48.496 |
1’48.899 |
– |
16 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1’48.988 |
1’48.961 |
– |
17 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1’47.984 |
1’47.674 |
– |
18 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’50.721 |
– |
– |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1’50.915 |
– |
– |
20 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1’51.107 |
– |
– |
21 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1’51.641 |
– |
– |
22 |
20 |
Christian Klien |
HRT-Cosworth |
1’52.946 |
– |
– |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1’54.174 |
– |
– |
24 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
– |
– |
– |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: