Ferrari Daytona SP3 – osiągi nie z tej ziemi i zabójcza cena. Limitowany samochód tylko dla wybranych
Ferrari zaprezentowało limitowany model, który powstał by upamiętnić zajęcie przez włoską markę całego podium podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytonie w 1967 roku.
Ferrari Daytona SP3 to trzeci przedstawiciel serii Icona. To naprawdę wyjątkowy samochód. Ma najmocniejszy silnik spalinowy w historii drogowych modeli Ferrari.
Ferrari Daytona SP3 swoim wyglądem nawiązuje do dawnych samochodów wyścigowych. Jednocześnie prezentuje się prezentuje się bardzo nowocześnie i wygląda na ewolucję najnowszych modeli włoskiej marki. Samochód ma światła z powiekami, które unoszą się po włączeniu. Tył auta został zdominowany przez poziome pasy. Opony Pirelli P Zero Corsa zostały stworzone specjalnie dla tego modelu.
Wnętrze Ferrari Daytona SP3 w pięknym stylu łączy nowoczesności z wyglądem nawiązującym do historii. Łączące się ze sobą na tunelu środkowym i „wylewające się” na boki fotele zostały zainspirowane miejscem pracy kierowców wyścigowych z lat 60., którzy siedzieli bezpośrednio na podwoziu.
Ferrari Daytona SP3 – najmocniejszy silnik spalinowy w historii
Ferrari Daytona SP3 napędza najmocniejszy silnik spalinowy dla auta drogowego w historii włoskiej marki. To 6,5-litrowa jednostka V12 bazująca na tej z modelu 812 Competizione, ale z jeszcze większą mocą. Generuje ona 840 KM przy 9250 obr./min i 697 Nm przy 7250 obr./min. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pomocą 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni i szpery.
Osiągi Ferrari Daytona SP3 są niesamowite. Od 0 do 100 km/h samochód rozpędza się w 2,85 sekundy, do 200 km/h w 7,4 sekundy, a maksymalnie osiąga 340 km/h.
Ferrari Daytona SP3 – limitowany supersamochód tylko dla wybranych
Ferrari Daytona SP3 kosztuje 2 miliony euro netto, czyli ok. 9,4 miliona złotych przed doliczeniem podatku (co w praktyce oznacza w blisko 11,6 miliona złotych brutto). Powstanie tylko 599 egzemplarzy tego wyjątkowego samochodu. Wszystkie zostały już wyprzedane.
Wszyscy właściciele 499 modeli Monza SP1 i Monza SP2 zdecydowali się na Daytonę SP3, a pozostałe 100 egzemplarzy trafi do innych, już wybranych kolekcjonerów Ferrari.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: