Ferrari 488 GT Modificata – samochód wyścigowy, który nigdzie nie będzie mógł się ścigać. Pod maską V8 z podwójnym turbodoładowaniem i 700 KM
Ferrari opracowuje swój pierwszy SUV, ale zapuszczanie się w nowe segmenty rynku nie jest wymówką, by odciąć się od swego wyścigowego DNA. I tak oto powstała kolejna ewolucja modelu 488, łącząca technologię wyścigową GTE i GT3 pod jednym dachem.
Najnowszy model 488, nazwany GT Modificata, bada, co jest możliwe, gdy inżynierowie nie są skrępowani zasadami, z wyjątkiem tych, które sami ustalają.
Ignorowanie przepisów FIA zaowocowało wersją V8 488 z podwójnym turbodoładowaniem, która wytwarza 700 KM, dzięki modyfikacjom, takim jak wysokowydajne mapowanie silnika. Obraca tylne koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów, której przełożenia można dostosować podczas procesu produkcji, oraz sprzęgła z włókna węglowego.
Zignorowanie przepisów FIA pozwoliło również Ferrari nadać GT Modificata bardziej agresywny profil aerodynamiczny, który przesuwa środek ciężkości do przodu, co zwiększa siłę docisku bez zwiększania oporu. Kierowcy mogą polegać na 1000 kg siły docisku przy prędkości 230 km/h.
Większość elementów zawieszenia pochodzi prosto z 488 GTE, który ściga się w takich wyścigach jak na przykład legendarny 24-godzinny Le Mans, podczas gdy hamulce Brembo i system ABS pochodzące z 488 GT3 Evo sprawiają, że GT Modificata zatrzymuje się niemal natychmiast.
Przeczytaj też: Ferrari Omologata – unikatowy egzemplarz na specjalne zamówienie. Przyspiesza do setki w 2,9 sekundy!
Włókno węglowe i aluminium utrzymują wagę samochodu w ryzach, więc Ferrari dodało wyposażenie, takie jak kamera cofania o wysokiej rozdzielczości i drugie siedzenie do listy standardowych funkcji. Niemniej jednak mówimy o samochodzie do jazdy tylko po torze, więc kabina zawiera podstawowe przyciski i przełączniki dwustabilne zamiast bardziej luksusowych elementów występujących zazwyczaj w samochodach Ferrari, pełną klatkę bezpieczeństwa i deskę rozdzielczą z włókna węglowego. Wbudowana jest technologia akwizycji danych telemetrycznych firmy Bosch.
Połączenie technologii GTE i GT3 nieuchronnie tworzy samochód, który nie kwalifikuje się do ścigania się w żadnej z kategorii wyścigowych. Ferrari potwierdziło, że GT Modificata będzie mogło uczestniczyć tylko w różnych dniach otwartych na torze na całym świecie oraz w imprezach Ferrari Club Competizioni GT.
Przeczytaj też: Ferrari SF90 Spider – hybryda typu plug-in o mocy prawie 1000 KM
Ferrari nie ujawniło cen, ale podkreśliło, że GT Modificata zostanie wyprodukowane w ograniczonej liczbie. Tylko kierowcy, którzy niedawno ścigali się w Competizioni GT z Ferrari lub Club Competizioni GT, będą mieli możliwość zakupu 488 GT Modificata.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: