Ferrari 308 GTS jako elektryk – profanacja klasyki?
Elektromobilność nie tylko dotyka już nowoczesne samochody, ale także klasyki. Mowa tu o Ferrari 308 GTS. Czy ten 38-letni model z wierzgającym koniem na masce zasługuje na taką "elektryzującą" przemianę?
Na poniższym filmie zobaczycie jak Robert Llewellyn z kanału motoryzacyjnego Fully Charged Show doskonale bawił się za kierownicą wyjątkowego modelu Ferrari – 308 GTS z 1982 roku. Nie byłoby nic dziwnego w tym, bo jest to wspaniały klasyk, który z pewnością zachwyci niejednego miłośnika motoryzacji, ale największą uwagę skupił na sobie napęd elektryczny, w który został wyposażony GTS.
Robert Llewelyn jest wprost zachwycony elektrycznym Ferrari, który otrzymał drugie życie – właściciel zdecydował nie remontować silnika spalinowego i zastosował silnik ze zezłmowanej Tesli Model S, który współpracuje z 45 kWh zestawem akumulatorów z ogniwami LG Chem o zasięgu do 240 km.
Niestety, elektryczny klasyk nie ma możliwości szybkiego ładowania mocą 7 kW, zatem w dłuższej podróży ten samochód by się nie sprawdził.
Obswerwatorzy kanału Fully Charged Show są jednak podzieleni – niektórzy uważają taką zmianę za dobrą, nowoczesną i ciekawą, natomiast są i takcy, którzy uważają, że elektryfikacja klasycznych samochodów to prawdziwa zbrodnia. Co o tym sądzicie?
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Nikczemność to i barbażyństwo ale zawżdy kelpantne
Anonymous - 5 marca 2021
przynajmniej nie smrodzi osmioma garami