Fantastyczny przejazd Red Bull

Kierowca Renault  Fernando Alonso zaskoczył wszystkich uzyskując drugi czas w kwalifikacjach do Grand Prix Chin. Okazało się jednak, że jego bolid miał zdecydowanie najmniej paliwa.

Alonso, Vettel i Webber po kwalifikacjach
fot. Red Bull

Kwalifikacje sezonu 2009 stają się coraz ciekawsze. Po zwycięstwach Jensona Buttona w Australii i Malezji w Chinach najszybszym okazał się Sebastian Vettel. Niemiec potrzebował pojedyńczych przejazdów w drugiej i trzeciej sesji, aby uzyskać najlepsze czasy. Jeszcze na krótką chwilę przed zakończeniem trzeciej sesji drugie miejsce zajmował Mark Webber. W ostatnich sekundach obydwaj kierowcy zespołu Red Bull zostali przedzieleni przez Fernando Alonso. Tym samym pierwsze trzy samochody to bolidy z silnikami Renault.

Już w pierwszej sesji odpadł z dalszej rywalizacji Robert Kubica. Praca jaką zespół BMW Sauber wykonał w czasie piątkowych treningów okazała się nieprzydatna. Bolid z systemem KERS nie sprawował się wystarczająco dobrze na torze pod Szanghajem. Zdecydowano więc, że Polak pojedzie w kwalifikacjach i wyścigu bez systemu odzyskiwania energii.  W sobotni poranek nie było jednak wystarczająco dużo czasu, aby dostosować ustawienia i obaj kierowcy szwajcarsko-niemieckiego zespołu narzekali na brak przyczepności niezależnie od rodzaju używanych opon.

Kierowcy Ferrari po zupełnie nieudanych kwalifikacjach w Malezji uzyskali w Chinach czasy pozwalające im na przejście do drugiego etapu sesji. Niestety Felipe Massa nie uzyskał czasu, który umożliwiłby mu udział w Q3. To samo spotkało Nicka Heidfelda i Heikki Kovalainena. Lewis Hamilton jadący dzisiaj z nowym przednim skrzydłem zdołał zakwalifikować się do Q3 i uzyskał wynik o 0,5 sekundy gorszy od poprzedzającego go Kimi Raikkonena. Timo Glock, który do tej pory sprawował się świetnie, zajął dopiero czternastą pozycję. Tak słaby wynik kierowca Toyoty usprawiedliwiał problemami ze skrzynią biegów, niemożnością dopracowania ustawień i różnicą w prowadzeniu się bolidu we wczorajszych treningach i sesji kwalifikacyjnej. Timo Glock wystartuje zresztą dopiero z dziewiętnastego pola, ponieważ skrzynia biegów w jego samochodzie musiała zostać wczoraj wymieniona.

Brawn GP oraz Red Bull były jedynymi zespołami, których obydwaj kierowcy zakwalifikowali się do Q3. Jenson Button i Rubens Barrichello uplasowali się zaraz za duetem Red Bull i Fernando Alonso.

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

Liczba
okrążeń

1

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:36.565

1:35.130

1:36.184

11

2

7

Fernando Alonso

Renault

1:36.443

1:36.803

1:35.381

21

3

14

Mark Webber

Red Bull

1:35.751

1:35.173

1:36.466

19

4

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:35.701

1:35.503

1:36.493

21

5

22

Jenson Button

Brawn GP

1:35.533

1:35.556

1:36.532

19

6

9

Jarno Trulli

Toyota

1:36.308

1:35.645

1:36.835

21

7

16

Nico Rosberg

Williams

1:35.941

1:35.809

1:37.397

23

8

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:36.137

1:35.856

1:38.089

19

9

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes 

1:35.776

1:35.740

1:38.595

17

10

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:36.284

1:35.965

1:39.321

21

11

 6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:36.525

1:35.975

14

12

 2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes 

1:36.646

1:36.032

10

13

 3 

Felipe Massa

Ferrari

1:36.178

1:36.066

11

14

10

Timo Glock

Toyota

1:36.364

1:36.066

14

15

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:36.673

1:36.193

13

16

11 

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:36.906

10

17

Nelsinho Piquet

Renault

1:36.908

10

18

Robert Kubica

BMW Sauber

1:36.966

8

19

20

Adrian Sutil

Force India

1:37.669

10

20

21 

Giancarlo Fisichella

Force India

1:37.672

10

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze