
Fabryka Volkswagena w Poznaniu pracuje pomimo epidemii koronawirusa
Pracownicy Volkswagen Poznań wzywają do wstrzymania prac w fabryce i apelują do rządu o wywarcie nacisku na zarząd firmy.
Osoby zatrudnione w poznańskiej fabryce wystosowały list otwarty do zarządu firmy oraz polskiego rządu w sprawie panującej tam sytuacji. Napisano w nim że:
VW Poznań jest największym zakładem pracy w Wielkopolsce. Potężna sieć logistyki wiąże każdą z wielkopolskich fabryk VW z miastami i zakładami w Europie. Podczas gdy zamykane są kolejne, dużo mniejsze placówki w kraju, taśmy w naszych fabrykach działają z pełną prędkością. Firma nie zmniejszyła nawet wyśrubowanych norm produktywności, choć Światowa Organizacja Zdrowia apeluje o oszczędzanie organizmów w okresie pandemii.
Mało tego: prosząc nas o wyrozumiałość, w oficjalnym komunikacie z 11.03 zarząd VW przyznaje, że nie nadąża ze… stałym dostarczaniem mydła w naszych łazienkach „ze względu na ogromny globalny popyt.
Wobec realnego zagrożenia zdrowia pracowników w tak dużym skupisku ludzkim jak fabryki VW, OZZ Inicjatywa Pracownicza przy VW Poznań żąda:
1. Wstrzymać produkcję z zachowaniem 100 proc. wynagrodzenia.
2. Uruchomić fundusz wsparcia pracowników na okres większych wydatków na opiekę medyczną podczas pandemii.
3. Do końca pandemii nie kończyć umów z pracownikami tymczasowymi, aby nie tracili opieki zdrowotnej przyznanej zatrudnionym w VWP, w czasie gdy najbardziej jej potrzebują.Jeśli zarząd VW Poznań nie spełni natychmiast ww. żądań, apelujemy do władz RP o pilną interwencję w celu ich spełnienia oraz wyciągnięcie konsekwencji za narażanie przez VWP zdrowia i życia swoich pracowników.
Z kolei władze spółki odpowiadają, że żaden z pracowników nie jest zarażony koronawirusem, ani nie przebywa na kwarantannie w związku z podejrzeniem zarażenia. Jednocześnie firma podjęła szereg działań prewencyjnych, takich jak ustawienie dozowników z płynem dezynfekującym przy wejściach do zakładu, wdrożenie procedur medycznych dziale ochrony zdrowia, uruchomiono infolinię dla pracowników oraz wstrzymano wyjazdy służbowe. Do minimum ograniczono także wizyty przedstawicieli firm zewnętrznych, a pracownicy, którzy mają taką możliwość, pracują zdalnie z domu.
Najnowsze
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Sezon budowlany 2025 ruszył pełną parą, ale czy GDDKiA zdąży z realizacją ambitnych planów? Mimo że w realizacji jest już ponad 1600 km dróg, pytania o terminowość, cenę i jakość wykonania wciąż pozostają bez odpowiedzi. -
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
-
Droga S6 zmienia nazwę na Kaszëbskô Darga. Czy Kaszubi wreszcie doczekali się uznania?
Zostaw komentarz: