
Świat się kończy? Fabryka Volkswagena stanęła, bo nikt nie kupuje jego kultowego modelu
Czasy i gusta się zmieniają, ale są takie modele na rynku, które zawsze cieszą się zainteresowaniem. A przynajmniej cieszyły. Volkswagen boryka się właśnie z kolejnymi problemami dotyczącymi zainteresowania jego samochodami i tym razem chodzi o model, który od dekad był prawdziwym bestsellerem.
Niemiecka fabryka Volkswagena wstrzymała produkcję
Volkswagen miał w swojej ofercie wiele modeli, które nie przetrwały próby czasu, pomimo dużego sentymentu jakim się cieszyły. W dzisiejszym świecie nie ma już niestety niemal w ogóle miejsca na samochody wyjątkowe i przez to niepraktyczne. Zniknięcie Beetle’a czy Scirocco boli wielu fanów motoryzacji, ale rynkowe realia są nieubłagane.
Niczego nie muszą obawiać się za to prawdziwe filary oferty Volkswagena, takie jak Golf czy Passat. Nie muszą, prawda? I tu was zaskoczymy. Według niemieckiego portalu Automobilwoche fabryka Volkswagena w Emden wstrzymała produkcję z uwagi na nikłe zainteresowanie Passatem.
Jak to możliwe, że nie ma chętnych na tak popularny i praktyczny model? Z pewnością wpływ na to ma już zaprezentowany Passat nowej generacji, który będzie produkowany w Bratysławie. Trzeba też pamiętać, że sedany i kombi popularnych marek są już na wymarciu i może klienci wolą kupić sobie SUV-a. Z drugiej strony można było spodziewać się, że pozbawiony niemal zupełnie konkurencji Passat będzie sprzedawał się świetnie. Również schodząca generacja, na którą pewnie pojawią się niezłe obniżki.
Co różni nieustąpienie pierwszeństwa od wymuszenia? Ile wynoszą mandaty?
To już kolejna sytuacja, w której Volkswagen musi wstrzymać produkcję
Nie da się ukryć, że Volkswagen nie ma ostatnio dobrej passy. Już wcześniej kilkukrotnie informował o wstrzymywaniu produkcji z uwagi na słabe zainteresowanie elektrycznymi modelami. Problemy dotyczyły zakładów w Zwickau oraz właśnie Emden.
Druga z fabryk po zakończeniu produkcji Passata B8 oraz Arteona, miała przestawić się na elektryczne modele ID.4 oraz ID.7. Niestety także zainteresowanie nowym flagowym elektrykiem jest mniejsze niż przewidywano, więc sytuacja około 8000 pracowników zakładu w Emden jest coraz trudniejsza.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Komentarze: