Extreme E: pierwsza na świecie seria wyścigowa promująca równość płci
W Międzynarodowy Dzień Kobiet przedstawiamy zawodniczki Extreme E, serii wyścigowej elektrycznych aut off-road’owych, której celem jest promowanie równouprawnienia.
Extreme E chce wykorzystać swoją platformę sportową do osiągnięcia dwóch ważnych celów: zwiększenia świadomości ludzi na temat kryzysu klimatycznego i roli mobilności opartej na czystej energii oraz rozprawienia się z istniejącymi w sportach motorowych uprzedzeniami dotyczącymi płci.
W wyścigach Extreme E zobaczymy zawodniczki rywalizujące na równi z mężczyznami. Zasady pierwszej na świecie serii wyścigowej promującej równość płci przewidują, że każdy zespół wystawi jedną kobietę i jednego mężczyznę w identycznych elektrycznych SUV-ach o mocy 550 KM.
Wyścig o długości dwóch okrążeń, zwany X Prix, ma zapewnić zawodnikom całkowicie równe szanse. Każdy kierowca pokona jedno okrążenie. To do zespołów należy określenie kolejności, w jakiej wyślą swoich kierowców na trasę.
W Międzynarodowy Dzień Kobiet, przedstawiamy zawodniczki Extreme E, serii wyścigowej elektrycznych aut off-road’owych!
Jamie Chadwick
Jamie Chadwick będzie ścigać się dla zespołu Veloce Racing. Jamie Chadwick jest jednym z najzdolniejszych młodych, wyścigowych talentów w Wielkiej Brytanii i z pewnością wniesie do zespołu bogactwo doświadczeń, które zdobyła w licznych seriach wyścigowych.
Po stawieniu pierwszych kroków w wyścigach samochodowych w Ginetta Junior Championship dokonała spektakularnego przełomu, wygrywając British GT Championship 2015 w klasie GT4. W 2017 roku Chadwick przeniosła się do brytyjskich mistrzostw Formuły 3, a w 2019 roku przeszła do MRF Challenge Formula 2000. Później, w tym samym roku, została pierwszą w historii mistrzynią kobiecej serii wyścigowej W Series, zdobywając szereg zwycięstw i pięć razy stając na podium w sześciu wyścigach.
Jamie Chadwick wyznaje:
Jestem dumna, że jeżdżę dla Veloce Racing w tak rewolucyjnych mistrzostwach jak Extreme E! Z Veloce jestem związana od bardzo dawna i są dla mnie jak rodzina, więc jestem niesamowicie zaszczycona, że mogę być ich kobietą-kierowcą w tak ekscytującej i ważnej serii wyścigów.
Extreme E to zdecydowanie dla mnie skok w nieznane, ponieważ wcześniej jeździłam tylko jednomiejscowymi i sportowymi samochodami, ale nigdy nie unikałam wyzwań. Kiedy pierwszy raz testowałem ten samochód, wiedziałam, że chcę się nim ścigać – elektryczny SUV to duży pojazd, ale oszałamiająca moc, jaką wytwarza, gdy wciskasz gaz w podłogę, sprawia, że jazda nim jest niezwykle ekscytująca. Fakt, że Extreme E jest również zaangażowany w równość płci, to tylko wisienka na torcie.
Molly Taylor
Molly Taylor będzie reprezentować zespół mistrza świata F1, Nico Rosberga. Taylor jest rajdową mistrzynią Australii, i jak dotąd jedyną kobietą, która zwyciężczyni w tej serii, ma też na swoim koncie liczne zwycięstwa w rajdach krajowych, regionalnych i międzynarodowych. W 2013 roku Taylor została Międzynarodowym Kierowcą Rajdowym nr 1 w światowych rankingach rajdowych. W Rajdzie Finlandii 2014 zajęła trzecie miejsce, zostając pierwszą kobietą w WRC juniorów, która stanęła na podium.
Molly Taylor jest entuzjastycznie nastawiona do formatu Extreme E:
Jedną z największych zalet sportów motorowych jest to, że kiedy założysz kask, nie ma znaczenia, jakiej jesteś płci.
Sara Price
Sara Price będzie reprezentować barwy zespołu Chip Ganassi:
Kiedy zakładam kask, często zadaje mi się pytanie:„ Jak to jest być kobietą w sporcie zdominowanym przez mężczyzn? ” Mówię: „Nie jestem kobietą, nie jestem mężczyzną, jestem tylko kierowcą wyścigowym”.
Przeczytaj też: Zawodniczki Extreme E testują elektryczną terenówkę
Claudia Hürtgen
Claudia Hürtgen uzupełnia skład kierowców ABT CUPRA XE. Z sukcesami w różnych mistrzostwach samochodów turystycznych i sportowych, kilku wyścigach długodystansowych i innych wydarzeniach sportowych na swoim koncie, Hürtgen jest jednym z najlepszych kierowców wyścigowych w Europie. Warto zauważyć, że w 2005 roku zdobyła tytuł VLN Endurance Championship, co czyni ją pierwszą kobietą, która to zrobiła od 1998 roku.
Laia Sanz
Laia Sanz razem z Carlosem Sainzem stworzyli zespół o nazwie ACCIONA | Sainz XE Team, który będą reprezentować także za kierownicą elektrycznego auta. Laia Sanz była trzynastokrotnie mistrzynią świata Trial World Champion i pięciokrotną mistrzynią świata Enduro World Champion. W latach 2011-2020 dziesięciokrotnie ukończyła Rajd Dakar, za każdym razem wygrywając w kategorii motocykli damskich. W 2015 roku zajęła również 9. miejsce w klasyfikacji generalnej – żadna inna kobieta nie finiszowała tak wysoko w Rajdzie Dakar w kategorii motocykli. Jej udział w nowym zespole Extreme E oznacza jej oficjalną przesiadkę z motocykli do samochodów wyścigowych.
Christine Giampaoli
Christine Giampaoli Zonca została kierowcą zespołu HISPANO SUIZA XITE ENERGY TEAM. Christine Giampaoli Zonca, lepiej znana jako Christine GZ, to 27-letnia włosko-kanaryjska zawodniczka. W 2014 roku odniosła pierwsze zwycięstwo w rajdzie szutrowym i w tym samym roku została okrzyknięta regionalną mistrzynią Wysp Kanaryjskich w pojazdach z napędem na przednie koła, a także w grupie B4. W 2016 roku zadebiutowała w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) w Rajdzie Catalunya, jako członkini pierwszego żeńskiego zespołu rajdowego i wygrała kategorię kobiet w Rajdowych Mistrzostwach Hiszpanii na żwirze. Od 2017 roku kariera Giampaoli koncentruje się na startach w wyścigach terenowych, w Stanach Zjednoczonych i Meksyku, gdzie zajęła siódme miejsce w słynnej Baja 1000 w kategorii Pro UTV Turbo. W 2020 roku została głównym kierowcą Avatel Racing Team, zajmując 3 miejsce w kategorii T2 w Rajdzie Andalucía Road to Dakar.
Cristina Gutiérrez
Cristina Gutiérrez będzie ścigać się w X44, zespole założonym przez siedmiokrotnego mistrza świata F1 Lewisa Hamiltona. Cristina przeszła do historii w Rajdzie Dakar 2017, stając się pierwszą Hiszpanką, która ukończyła wyścig w kategorii samochodów, zajmując piąte miejsce wśród debiutantów. Cristina ukończyła Rajd Dakar, powszechnie uznawany za najtrudniejszy rajd na świecie, czterokrotnie i szybko dostosowała się do trudnych wymagań rajdowych. Ma wszystkie cechy wspaniałego kierowcy, wykazującego się odwagą i naturalnym talentem.
Przeczytaj też: Extreme E: pierwsze testy w gwiazdorskiej obsadzie za nami
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: