
Extreme E ogłosiło kalendarz na sezon 2022. Gdzie będą ścigać się zawodniczki i zawodnicy?
Extreme E przenosi sport motorowy w najodleglejsze zakątki Ziemi, zagrożone ze względu na zmiany klimatyczne na świecie. Celem organizatorów wyścigów jest zwiększenie świadomości zmian klimatycznych pośród kibiców motorsportu na całym świecie, a także polityków i władz lokalnych, oraz zachęcenie ich do zwiększenia wysiłków na rzecz ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5° Celsjusza.
Extreme E, seria wyścigów elektrycznych aut off-road’owych, ogłosiła, gdzie w drugim sezonie elektryzującej rywalizacji będą ścigać się zawodniczki i zawodnicy.
Wybierając trasy w pobliżu obszarów zagrożonych, organizatorzy serii Extreme E mają na celu podniesienie świadomości na temat zmian klimatu wśród fanów sportów motorowych na całym świecie. Chcą także zachęcić polityków, mieszkańców i władze lokalne w tych miejscach do wzmożenia wysiłków na rzecz ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia Celsjusza. Na przykład w Arabii Saudyjskiej, gdzie już po raz drugi będzie ścigać się Extreme E, rozciąga się największy obszar pustynny na świecie. Mogłoby się zdawać, że to środowisko niegościnne dla życia – a jednak również stanowi unikalny ekosystem bardzo wart zachowania.
Kalendarz Extreme E na sezon 2022
19-20.02: Neom, Arabia Saudyjska
7-8.05: Sardynia, Włochy
9-10.07: Szkocja lub Senegal
10-11.09: Antofagasta, Chile
26-27.11: Punta del Este, Urugwaj
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: