Euro NCAP przetestowało pięć aut. Tylko jedno nie zasłużyło na pięć gwiazdek
Specjaliści z Euro NCAP postanowili sprawdzić kilka rynkowych premier. Po rozbiciu kilku modeli okazało się, że tylko jeden nie zasłużył na najwyższą notę. Ku zaskoczeniu wszystkich, pod względem bezpieczeństwa najsłabiej wypadł najbardziej prestiżowy model.
Euro NCAP przetestowało pięć nowych aut – Volkswagena Polo, Volkswagena Taigo, Renault Megane E-TECH, Lexusa NX i BMW Serii 2.
O dziwo, to właśnie BMW w najnowszym teście jako jedyne zdobyło „tylko” cztery gwiazdki. Wszystkie pozostałe testowane samochody osiągnęły imponujące wyniki, osiągając najwyższą możliwą notę.
Testy BMW Serii 2 Coupé wykazały, że samochód zapewnia dobrą ochronę przed wypadkami i zadowalającą ochronę niechronionym użytkownikom dróg. Autonomiczny system hamowania awaryjnego działał odpowiednio w prostszych scenariuszach testowych, z udziałem innych samochodów i pieszych, ale działał w bardziej ograniczony sposób w wymagających scenariuszach, takich jak przechodzenie przez rowerzystów i skręcanie w poprzek ścieżki. W rezultacie Euro NCAP przyznało samochodowi cztery gwiazdki.
BMW Serii 2 Coupe – 4 gwiazdki
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67%
- Systemy wsparcia: 64%
Volkswagen Taigo – 5 gwiazdek
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71%
- Systemy wsparcia: 70%
Volkswagen Polo – 5 gwiazdek
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80%
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70%
- Systemy wsparcia: 70%
Lexus NX – 5 gwiazdek
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83%
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83%
- Systemy wsparcia: 91%
Renault Megane E-TECH – 5 gwiazdek
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85%
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88%
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65%
- Systemy wsparcia: 79%
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: