
Euro NCAP przetestowało pięć aut. Tylko jedno nie zasłużyło na pięć gwiazdek
Specjaliści z Euro NCAP postanowili sprawdzić kilka rynkowych premier. Po rozbiciu kilku modeli okazało się, że tylko jeden nie zasłużył na najwyższą notę. Ku zaskoczeniu wszystkich, pod względem bezpieczeństwa najsłabiej wypadł najbardziej prestiżowy model.
Euro NCAP przetestowało pięć nowych aut – Volkswagena Polo, Volkswagena Taigo, Renault Megane E-TECH, Lexusa NX i BMW Serii 2.
O dziwo, to właśnie BMW w najnowszym teście jako jedyne zdobyło „tylko” cztery gwiazdki. Wszystkie pozostałe testowane samochody osiągnęły imponujące wyniki, osiągając najwyższą możliwą notę.
Testy BMW Serii 2 Coupé wykazały, że samochód zapewnia dobrą ochronę przed wypadkami i zadowalającą ochronę niechronionym użytkownikom dróg. Autonomiczny system hamowania awaryjnego działał odpowiednio w prostszych scenariuszach testowych, z udziałem innych samochodów i pieszych, ale działał w bardziej ograniczony sposób w wymagających scenariuszach, takich jak przechodzenie przez rowerzystów i skręcanie w poprzek ścieżki. W rezultacie Euro NCAP przyznało samochodowi cztery gwiazdki.
BMW Serii 2 Coupe – 4 gwiazdki
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67%
- Systemy wsparcia: 64%
Volkswagen Taigo – 5 gwiazdek
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71%
- Systemy wsparcia: 70%
Volkswagen Polo – 5 gwiazdek
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80%
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70%
- Systemy wsparcia: 70%
Lexus NX – 5 gwiazdek
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83%
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83%
- Systemy wsparcia: 91%
Renault Megane E-TECH – 5 gwiazdek
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85%
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88%
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65%
- Systemy wsparcia: 79%
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: