Euro NCAP przetestował 19 samochodów dostawczych. Które auto okazało się najbezpieczniejsze?
Specjaliści z Euro NCAP postanowili przetestować 19 samochodów dostawczych pod względem bezpieczeństwa. Testujący sprawdzili działanie urządzeń wspierających kierowcę w aż sześciu kategoriach.
Samochody dostawcze stanowią spory procent pojazdów obecnych na naszych drogach. Niestety, w przypadku pojazdów użytkowych bezpieczeństwo, będące priorytetem w autach osobowych, nierzadko schodzi na drugi plan. Specjaliści z Euro NCAP postanowili przetestować 19 samochodów dostawczych pod kątem bezpieczeństwa.
Zapomnijcie o spektakularnych testach zderzeniowych. Testujący skupili się przede wszystkim na systemach bezpieczeństwa, a nie wytrzymałości konstrukcji. Pod uwagę wzięto aż sześć kategorii, a do zdobycia było maksymalnie 100 punktów. W każdej kategorii przyznawano określoną liczbę punktów, które przeliczono na ogólny wskaźnik poziomu bezpieczeństwa.
- Systemy hamowania awaryjnego zapobiegające kolizjom z pojazdami lub niwelujące ich skutki
- Systemy hamowania awaryjnego zapobiegające wypadkom z udziałem pieszych lub niwelujące ich skutki
- Systemy hamowania awaryjnego zapobiegające wypadkom z udziałem rowerzystów lub niwelujące ich skutki
- Systemy utrzymywania pojazdu na pasie ruchu
- Systemy utrzymania bezpiecznej prędkości
- Systemy monitorujące zmęczenie i koncentrację kierowcy
Euro NCAP przetestował 19 samochodów dostawczych. Które auto okazało się najbezpieczniejsze?
Zwycięzcą okazał się Fiat Ducato. Świetne wyniki uzyskały też dwa modele Forda, Volkswagen Transporter oraz Mercedes Vito.
- Fiat Ducato – 88%
- Ford Transit – 68%
- Volkswagen Transporter T6 – 65%
- Ford Transit Custom – 63%
- Mercedes Vito – 61%
- Mercedes Sprinter – 52%
- Nissan Primastar – 45%
- Renault Trafic – 45%
- Peugeot Expert – 44%
- Volkswagen Crafter – 44%
- Opel Vivaro – 42%
- Iveco Daily – 41%
- Citroën Jumpy – 37%
- Toyota Proace – 37%
- Opel Movano – 33%
- Peugeot Boxer – 33%
- Citroën Jumper – 32%
- Renault Master – 29%
- Nissan Interstar – 18%
Warto jednak zwrócić uwagę, że w testach uwzględniono wersje z maksymalnym wyposażeniem. Gdyby sprawdzano bazowe odmiany, sytuacja mogłaby wyglądać zupełnie inaczej.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: