Erica Enders najszybsza w Drag Racingu. Film
Erica Enders jadąca Chevroletem Cobalt w barwach ZaZa Energy, pobiła rekord świata, osiągając prędkość 343,63 km/h w 6.502 sekundy na torze w Gainesville Raceway. Jest obecnie najszybszą zawodniczką serii Pro Stock w Drag Racingu.
ZaZa Energy Chevrolet Cobalt na torze w Gainesville. |
![]() |
fot. z archiwum Victor Cagnazzi Racing
|
– To jest mój pierwszy tak znaczący rekord i jestem ogromnie podekscytowana. Nie może być lepszego dowodu na to jak duże postępy zrobiliśmy przygotowując się do sezonu 2011. Dwa tygodnie temu, podczas otwarcia sezonu w Pomona w Kalifornii, nie udało nam się tego osiągnąć, chociaż byliśmy tak blisko. Ale potwierdziliśmy tym samym, że ZaZa Cobalt ma potencjał, dlatego tym bardziej się cieszę, że tak szybko udało się to udowodnić.
Sezon 2011 jest dla Erici Enders i jej zespołu wyjątkowy, ponieważ zawodniczka po prawie 4 letniej współpracy z innymi teamami, postanowiła powrócić do Victor Cagnazzi Racing, w którym tak naprawdę w 2005 roku zaczynała karierę.
Enders ma nadzieję stać się pierwszą kobietą kierowcą w historii, która wygra wyścig Pro Stock. Chce również jako trzecia w historii wygrać mistrzostwa NHRA na profesjonalnym poziomie. Jak do tej pory udało się to tylko Shirley Muldowney i Angelle (Sampey) Drago.
– My po prostu chcemy się ścigać na miarę naszych możliwości. Poza tym chcemy to zrobić dla naszych fanów, którzy są z nami i bardzo mocno nas wspierają. To jest niezwykle mobilizujące, kiedy słyszę od innych kobiet, że moje osiągnięcia w sporcie motorowym, są dla nich inspiracją do realizacji własnych marzeń – powiedziała Enders.
Specjalnie dla fanów Drag Racingu, umieszczamy relację z 1 rundy serii Pro Stock 2011 NHRA Gatornationals. Ostatecznie Erica znalazła się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: