
Elon Musk nie widzi sensu w elektrykach o dużym zasięgu. Inne zdanie mają kierowcy
Elon Musk twierdzi, że produkowanie samochodów elektrycznych o dużym zasięgu mija się z celem. Jego zdaniem takie auta będą po prostu gorsze niż inne.
Użytkownik Whole Mars Catalog zwrócił uwagę na Twitterze, że Lucid jest pierwszym producentem, który oferuje samochody elektryczne o zasięgu 500 mil, czyli 804 kilometrów, ale za to Tesla ma być pierwszym producentem, który będzie takie auta sprzedawać masowo. Na jego wpis odpowiedział Elon Musk.
Dziś Tesla Model S na jednym ładowaniu może przejechać do 405 mil, czyli 652 kilometrów. Musk przyznał, że samochód mógłby mieć akumulatory pozwalające na przejechanie nawet 600 mil, czyli 965 kilometrów. Co więcej, Tesla mogła zaprezentować takie auto już rok temu, ale tego nie zrobiła, bo wówczas Model S jako produkt byłby po prostu gorszy.
Zdaniem Elona Muska w 99,9% przypadków woziłoby się zbędne dodatkowe kilogramy, które miałyby negatywny wpływ na przyspieszenie, prowadzenie auta i ogólną wydajność układu napędowego. Szef Tesli uważa, że zasięg ponad 400 mil to więcej, niż komukolwiek potrzeba.
Inne zdanie mają kierowcy…
W komentarzach pod cytowanym Tweetem rozgrzała dyskusja na temat zasięgu samochodów elektrycznych. Komentujący słusznie zauważają, że 400 mil zasięgu to imponujący wynik, który rzadko jest możliwy do osiągnięcia w rzeczywistych warunkach. W prawdziwych warunkach drogowych realny zasięg to często mniej niż 300 mil. Użytkownicy Twittera przyznali, że chętnie kupili by samochód elektryczny z większym teoretycznym zasięgiem, które pozwoliłoby faktycznie przejechać 400 mil na jednym ładowaniu.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: