
Elektryczny samochód miejski kontra SUV – który byście wybrali?
Czy wprowadzanie na rynek elektrycznych SUV-ów może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży samochodów zasilanych energią elektryczną? Na razie ich oferta jest ograniczona, co powoli zaczyna się zmieniać. Producenci rozumieją, że w gamie samochodów elektrycznych muszą mieć SUV-y. Dlaczego?
Na to pytanie częściowo odpowiada najnowsze badanie przeprowadzone przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen. Zdaniem ankietowanych osób SUV-y pod wieloma względami przewyższają innego rodzaju samochody osobowe. W pytaniu „Jakie są Twoim zdaniem największe przewagi samochodów typu SUV nad innymi typami samochodów?” 35% badanych wskazuje na większy komfort jazdy, 31% na większe bezpieczeństwo, 29% na przestronne wnętrza oraz lepszą widoczność i pozycję za kierownicą, a co piąty (21%) na uniwersalność. Tylko co dziesiąty ankietowany (9%) nie dostrzega przewag SUV-ów nad innymi samochodami.
Czy zatem poszerzenie oferty samochodów elektrycznych o elektryczne SUV-y mogłoby zwiększyć popularność samochodów elektrycznych w Polsce? 38% respondentów badania twierdzi, że raczej tak, a 14% – zdecydowanie tak, co daje skumulowany wynik odpowiedzi pozytywnych na poziomie 52%. 21% ankietowanych osób jest przeciwnego zdania (6% – „zdecydowanie nie”; 15% – „raczej nie”), a pozostali (27%) zaznaczyli odpowiedź „trudno powiedzieć”.
Z badania wynika również, że przy wyborze auta elektrycznego, to nie SUV-y są pierwszym wyborem, mimo ich przewag. Na pytanie „Jakiego rodzaju samochody elektryczne najbardziej cię przekonują i zachęcają do zakupu?” 40% badanych odpowiedziało, że są to małe samochody miejskie. SUV-y i crossovery wskazało 27% badanych (nieduży SUV lub crossover – 15%; średni lub duży SUV – 12%), a dla 23% najbardziej przekonujące okazują się średniej wielkości samochody kompaktowe. Kolejność wygląda inaczej, jeśli weźmie się pod uwagę zamiary tych ankietowanych, którzy planują zakup samochodu na prąd.
Rozważanie zakupu samochodu elektrycznego w najnowszym badaniu deklaruje co piąty ankietowany (21%). Wśród nich największą grupę (36%) stanowią ci, którzy rozważają zakup SUV-a (20% – nieduży SUV lub crossover, 16% – średni lub duży SUV). Zakup elektrycznego auta miejskiego rozważa 32%, a co czwarta osoba z tej grupy (25%) pod uwagę bierze średniej wielkości samochód kompaktowy. Pozostali rozważają zakup elektrycznej limuzyny (6%) lub innego typu pojazdu (1%).
Wynik osiągnięty przez SUV-y pokrywa się z danymi IBRM Samar, dotyczącymi sprzedaży nowych aut w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach tego roku, kiedy pandemia nie miała jeszcze wpływu na zachowania konsumenckie. Wynika z nich, że 40% wszystkich nowych samochodów wyjeżdżających z polskich salonów stanowiły właśnie SUV-y. Wygląda na to, że w przyszłości, gdy oferta samochodów elektrycznych będzie rozszerzona o modele ze wszystkich segmentów, upodobania Polaków względem aut na prąd będą zbliżone do obecnie panujących względem samochodów spalinowych – SUV-y będą jednym z najistotniejszych elementów oferty.
Najnowsze
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
XPENG, chiński producent elektrycznych samochodów, właśnie debiutuje w Polsce z trzema modelami: sportowym sedanem P7, SUV-em coupe G6 oraz flagowym SUV-em G9. Każdy z nich łączy futurystyczny design, zaawansowaną technologię i konkurencyjne osiągi – często przewyższając Teslę, Audi czy BMW. Czy XPENG ma szansę podbić polski rynek, oferując więcej za mniej? Sprawdziłam wszystkie trzy modele na torze, porównując je […] -
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
-
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Zostaw komentarz: