Elektryczny Nissan IMk – premiera konceptu odbędzie się w Tokio
100‑procentowo elektryczny IMk jest zapowiedzią nowego kierunku we wzornictwie Nissana oraz tego, jak marka zamierza kontynuować wdrażanie idei Nissan Intelligent Mobility – czyli swojej wizji dotyczącej sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem.
Koncepcyjny IMk. To nie tylko niezwykle funkcjonalny samochód miejski, ale także elegancki środek lokomocji, który ogranicza stres kierowcy, a jednocześnie dostarcza mu przyjemności z jazdy i pozwala czuć się pewnie za kierownicą. Model ten, oparty na zupełnie nowej platformie samochodu elektrycznego, jest wyposażony w najnowszy system wspomagający kierowcę ProPILOT oraz liczne opcje łączności. IMk jest zapowiedzią tego, jak w niedalekiej przyszłości mogą wyglądać i jakie wrażenia mogą zapewniać typowo miejskie samochody.
Wygląd i proporcje IMk odzwierciedlają minimalistyczną estetykę opartą na nowej filozofii projektowania, którą firma Nissan określa jako „ponadczasowy japoński futuryzm”. Nadwozie zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi w japońskim wzornictwie zasadami prostoty zwraca uwagę płynnymi konturami. Starannie użyte japońskie motywy intrygują i dodają finezji. Kolorystyka Akagane, w której dominują czerwonawo-miedziane odcienie, jest nawiązaniem do wykonanych z miedzi arcydzieł sztuki użytkowej.
Zastosowana zamiast foteli pojedyncza kanapa zachęca do zajęcia miejsc i sprzyja relaksowi, a kierowca i pasażerowie mają wrażenie, że podróżują na unoszącej się w powietrzu chmurze. Kanapa została pokryta marszczoną tapicerką, a przytulności we wnętrzu dodaje także tapicerowane i utrzymane w pastelowych kolorach pokrycie deski rozdzielczej i drzwi.
Poza przyciskiem uruchamiania silnika i dźwignią sterowania kierunkiem jazdy na wąskiej desce rozdzielczej IMk nie ma fizycznych przełączników. Po włączeniu zasilania w kabinie IMk ukazują się elementy sterowania funkcjami komfortu, z delikatnie podświetlonymi ikonami ustawień w kolorystyce Akagane.
W czasie jazdy kierowca i pasażerowie mogą korzystać z technologii Invisible-to-Visible (I2V). Łącząc dane z czujników na zewnątrz i wewnątrz samochodu z danymi z chmury, technologia I2V pozwala monitorować bezpośrednie otoczenie pojazdu i przewidywać zdarzenia, a nawet informować o tym, co dzieje się w miejscu zasłoniętym budynkiem czy za rogiem ulicy. Wskazówki są podawane w interaktywny „ludzki” sposób – na przykład przez awatary pojawiające się w kabinie. Sterowana ze smartfona i powiązana z systemem ProPILOT funkcja zdalnego parkowania umożliwia automatyczne parkowanie pojazdu już po jego opuszczeniu przez kierowcę i pasażerów. W ten sam sposób, za naciśnięciem przycisku, można przywołać samochód z parkingu.
Wśród innych godnych uwagi funkcji jest najnowsza technologia wspomagania kierowcy oparta na zaawansowanej wersji systemu ProPILOT 2.0. Poprawia ona bezpieczeństwo oraz zwiększa przyjemność prowadzenia samochodu dzięki połączeniu wsparcia jazdy autostradowej z możliwością autonomicznej jazdy jednym pasem ruchu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Hehe. Jak na Nissana przystało – jest paskudny