Polacy stawiają na elektryczne vany. Coraz więcej takich aut na ulicach
Elektryczne vany stanowią na razie mniejszość, ale dynamika sprzedaży poprawia się z roku na rok. Tylko w zeszłym roku zarejestrowano w Polsce 570 elektrycznych vanów.
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów opublikowało dane sprzedażowe dotyczące lekkich pojazdów użytkowych. Elektryczne vany powoli zdobywają zaufanie klientów.
Zobacz: W Zgorzelcu zbudują polskiego E-VANA!
W całej Unii Europejskiej w 2021 roku zarejestrowano 1 560 822 egzemplarzy nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3,5 tony. W tym zestawieniu nie uwzględniono takich krajów, jak: Bułgaria, Litwa i Malta.
Elektryczne vany radzą sobie coraz lepiej
Najbardziej popularne są samochody z silnikami Diesla – aż 90,2 proc. Na drugim miejscu są silniki benzynowe (3,8 proc.), napęd elektryczny (3 proc.) oraz hybrydy doładowywane z gniazdka – PHEV (1,6 proc.).
Najmniejszą popularnością wśród pojazdów z homologacją N1 rejestrowanych w ubiegłym roku w Europie były vany zasilane paliwami alternatywnymi (1,4 proc.). Do tej grupy zalicza się CNG/LNG/LPG oraz biopaliwa i etanol.
Przeczytaj koniecznie: Polski elektryczny van ze Zgorzelca – to realne!
Najnowszy raport ACEA podaje, że w 2021 roku w Polsce sprzedano 73 901 nowych pojazdów użytkowych o DMC 3,5 tony. Spośród tych samochodów aż 69 317 (93,8 proc.) z było napędzane silnikami Diesla, a 3 766 (9,1 proc.) miało pod maską silnik benzynowy.
Na kolejnym miejscu znalazły się elektryczne vany. W całym roku zarejestrowano 570 egzemplarzy (0,8 proc.) oraz 131 sztuk zasilanych paliwami alternatywnymi (0,18 proc.).
Najmniejszą popularnością cieszą się hybrydy PHEV. Zarejestrowano łącznie 117 sztuk takich pojazdów (0,16 proc.).
Pełny raport można zobaczyć poniżej:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: