
Polacy stawiają na elektryczne vany. Coraz więcej takich aut na ulicach
Elektryczne vany stanowią na razie mniejszość, ale dynamika sprzedaży poprawia się z roku na rok. Tylko w zeszłym roku zarejestrowano w Polsce 570 elektrycznych vanów.
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów opublikowało dane sprzedażowe dotyczące lekkich pojazdów użytkowych. Elektryczne vany powoli zdobywają zaufanie klientów.
Zobacz: W Zgorzelcu zbudują polskiego E-VANA!
W całej Unii Europejskiej w 2021 roku zarejestrowano 1 560 822 egzemplarzy nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3,5 tony. W tym zestawieniu nie uwzględniono takich krajów, jak: Bułgaria, Litwa i Malta.
Elektryczne vany radzą sobie coraz lepiej
Najbardziej popularne są samochody z silnikami Diesla – aż 90,2 proc. Na drugim miejscu są silniki benzynowe (3,8 proc.), napęd elektryczny (3 proc.) oraz hybrydy doładowywane z gniazdka – PHEV (1,6 proc.).
Najmniejszą popularnością wśród pojazdów z homologacją N1 rejestrowanych w ubiegłym roku w Europie były vany zasilane paliwami alternatywnymi (1,4 proc.). Do tej grupy zalicza się CNG/LNG/LPG oraz biopaliwa i etanol.
Przeczytaj koniecznie: Polski elektryczny van ze Zgorzelca – to realne!
Najnowszy raport ACEA podaje, że w 2021 roku w Polsce sprzedano 73 901 nowych pojazdów użytkowych o DMC 3,5 tony. Spośród tych samochodów aż 69 317 (93,8 proc.) z było napędzane silnikami Diesla, a 3 766 (9,1 proc.) miało pod maską silnik benzynowy.
Na kolejnym miejscu znalazły się elektryczne vany. W całym roku zarejestrowano 570 egzemplarzy (0,8 proc.) oraz 131 sztuk zasilanych paliwami alternatywnymi (0,18 proc.).
Najmniejszą popularnością cieszą się hybrydy PHEV. Zarejestrowano łącznie 117 sztuk takich pojazdów (0,16 proc.).
Pełny raport można zobaczyć poniżej:

Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: