Elektryczne smarty EQ do wynajęcia na minuty w Warszawie
Do stołecznej floty samochodów dostępnych w ramach car-sharingu dołączyły elektryczne smarty EQ. To doskonała okazja, by w praktyce przekonać się o zaletach elektromobilności – zwłaszcza jeśli uwzględnić wyśmienitą zwinność i dynamikę dwumiejscowego modelu.
Popularność car-sharingu systematycznie rośnie – analizy firmy doradczej PwC wskazują, że w 2030 roku co trzeci przejechany w Europie kilometr będzie „współdzielony”. Teraz mieszkańcy i turyści odwiedzający Warszawę mają szansę wynająć na minuty nie tylko samochody spalinowe, ale również bezemisyjne, elektryczne smarty fortwo EQ.
Trudno o lepszy wybór na auto do miasta: smart na prąd jest niewiarygodnie zwinny (średnica zawracania wynosi niespełna 7 m), a przy tym wyjątkowo dynamiczny. Jego 82-konny silnik generuje wysoki moment obrotowy niemal natychmiast, co ułatwia sprawne przemieszczanie się zarówno w korkach, jak i po godzinach szczytu. Dwumiejscowy smart oferuje przy tym rozsądny zasięg (w cyklu pomiarowym 160 km), wystarczający na codzienne podróżowanie po mieście. To wartość zupełnie wystarczająca – klienci podczas wypożyczenia wykonują średnio 30-50 km.
Korzystanie z elektrycznego smarta w ramach car-sharingu to nie tylko wygoda, ale i okazja do oswojenia się z elektromobilnością. We flocie firmy Panek CarSharing debiutuje 10 egzemplarzy modelu, a ich użytkowanie zostało starannie dopracowane. Wypożyczyć można jedynie te samochody, które mają akumulator naładowany w co najmniej 21%. Auta będą „tankowane” przez obsługę techniczną, ale będzie też możliwość naładowania ich samodzielnie na jednej z kilkudziesięciu dostępnych w Warszawie stacji. Klienci otrzymują wówczas bonus finansowy do wykorzystania przy kolejnej jeździe w wysokości nawet 20 zł. W każdym smarcie znajdzie się instrukcja korzystania z ładowarek oraz wykaz punktów, gdzie można pozostawić pojazd. Koszty prądu pokrywa firma Panek.
– To nie będzie tylko postawienie aut. Chcemy też uczyć ludzi, jak zostać elektromobilistą – tym bardziej, że w Polsce nie jest to łatwe – mówi Maciej Panek, właściciel firmy Panek CarSharing. Użytkownicy smartów EQ będą mieli okazję w praktyce sprawdzić, jak przewidywalny styl jazdy z wykorzystaniem systemu rekuperacji czy używanie klimatyzacji wpływająna zużycie prądu.
Aleksander Rzepecki, menedżer ds. wdrożenia pojazdów elektrycznychw Europie Środkowej, Mercedes-Benz Polska, dodaje: – Nasza firma produkuje elektryczne smarty już od 2008 roku. Aktualna generacja, oferowana pod nazwą „smart EQ”, to wygodny i lokalnie bezemisyjny miejski samochód, który wszędzie wjedzie i wszędzie zaparkuje. Jednocześnie, dzięki mocy 82 KM i automatycznej skrzyni, auto daje możliwość przeprowadzania dynamicznych manewrów. smart to także pierwszy model nowej, elektrycznej marki EQ, którą od 2019 roku sygnowane będą również elektryczne Mercedesy. Bardzo się cieszymy, że razem z firmą Panek będziemy moglipo raz pierwszy w Polsce testować w praktyce tak dużą flotę samochodów elektrycznych.
Co istotne, elektrycznymi smartami można bez przeszkód poruszać się buspasami. Koszt wynajęcia smarta EQ to 0,70 zł za każdą minutę i 0,65 zł za kilometr jazdy. Aby skorzystać z samochodu, należy mieć prawo jazdy kategorii B i kartę płatniczą oraz zarejestrować się za pomocą aplikacji PANEKcs, dostępnej w sklepach AppStore i Google Play.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: