
Skutery i rowery elektryczne – Yamaha prezentuje 6 modeli
Yamaha bardzo mocno przymierza się do elektromobilności. Pierwszym krokiem w ramach programu „Switch On” będą dwa skutery i rowery elektryczne.
Yamaha wdraża w życie program „Switch On”, który zakłada mocne wejście w elektromobilność. Japońska firma zaprezentowała elektryczne skutery i rowery.
Yamaha elektryfikuje swoją ofertę. Zaczyna od skuterów zasilanych prądem. Kilka dni temu dwa modele zostały oficjalnie zaprezentowane. Oba modele jeszcze do niedawna były konceptami, ale lada moment trafią na ulice. Modele najpierw pojawią się testowo w jednej z europejskich stolic, a następnie pojawią się na nowych rynkach.

Pierwsza premiera to Yamaha Neo – skuter elektryczny odpowiadający klasie 50 cm3. Model jeszcze w fazie prototypu zaprezentowano na targach w Tokio w 2019 roku. Oczywiście nadal będzie traktowana jako motorower, przez co idealnie sprawdzi się w usługach sharingowych oraz biznesach opartych na dostawach produktów. Model pojawi się w sprzedaży już wiosną.
Dowiedz się więcej o skuterach elektrycznych w Motocaina.pl
Druga nowość to model nazywany, ale przed na rynku pojawi się z zupełnie nową nazwą. E01. W tym przypadku będzie to odpowiednik motocykla klasy 125 cm3. Producent również chce go sprawdzić w ramach usługi sharingowej, aby zebrać niezbędne informacje i dopracować ostateczny produkt.

Ciekawostką zaprezentowaną podczas prezentacji jest prototyp o nazwie B01. To hybryda łącząca funkcjonalność eBike S-Pedelec z osiągami motoroweru. Koncept powstał przy współpracy Yamaha Motor Europe oraz Fantic Motor i Motori Minarelli. Model już niedługo zadebiutuje w wersji produkcyjnej.
Yamaha stawia na elektryczne rowery
Przy okazji premiery dwóch skuterów, Yamaha zaprezentowała gamę rowerów elektrycznych. Na rynku pojawią się trzy zelektryfikowane jednoślady w segmentach All Mountain, Gravel i Urban.
Yamaha ma bogate doświadczenie w pracach nad rowerami elektrycznymi, które sięga do początków lat 90. Japoński producent opracował wtedy pierwszy system wspomagania (PAS), który był bazą do stworzenia pierwszego na świecie e-roweru.

Od tego czasu Yamaha cały czas rozwija technologię lekkich i kompaktowych elektrycznych jednostek napędowych do rowerów elektrycznych. Przez trzydzieści lat wyprodukowała ich prawie 7 milionów.
Popyt na rowery elektryczne cały czas rośnie – tylko w zeszłym roku sprzedano w Europie ponad 5 milionów egzemplarzy. Wiele z nich jest zasilanych silnikami od Yamahy. Dlatego Japończycy podjęli decyzję o zwiększeniu produkcji i otwarciu fabryki w Europie.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
np Jan Kowalski - 14 marca 2022
Znowu ideologiczna ekopropaganda bo gdzie są najważniejsze parametry jak np zasięg i czas ładowania oraz ceny.
Czy wszyscy muszą od razu popędzić we wskazaną stronę nawet jeśli to przepaść? Wszystko w imię wiernopoddańczego sponsorowanego artykułu i graficznej wizji w pdf?