
Elektryczna Škoda Octavia wkrótce wyjedzie na drogi. Co o niej wiemy?
Do tej pory w ofercie samochodów elektrycznych czeskiego producenta był tylko Škoda Enyaq iV. Wkrótce to się zmieni i do SUV-a dołączy elektryczna wersja jednego z najpopularniejszych modeli samochodów w Europie.
Elektryczna Škoda Enyaq iV odniosła w Europie spory sukces. Od stycznia do września 2021sprzedany 28 tysięcy egzemplarzy elektrycznego SUV-a. Sukces Škody Enyaq sprawił, że czeski producent podjął decyzję o produkcji kolejnych elektrycznych modeli.
Martin Jahn, dyrektor sprzedaży i marketingu Skody, w rozmowie z brytyjskim magazynem „Autocar” wyznał, że Škoda nie będzie mieć w swojej ofercie wyłącznie elektrycznych SUV-ów, ponieważ kierowcy chcą silników elektrycznych również w autach z innych segmentów. To oznacza, że wkrótce na drogach pojawi się elektryczna Škoda Octavia!
Elektryczna wersja Škody Octavii najprawdopodobniej będzie miała inną nazwę, by w ten sposób podkreślić jej odrębny, elektryczny charakter. Nazwa zapewne zgodnie z tradycją Škody będzie zaczynać się od litery E. Wiele wskazuje na to, że po raz kolejny Škoda skorzysta z rozwiązań wdrożonych przez Volkswagena, dokładnie tak jak miało to miejsce w przypadku Enyaqa.
Elektryczna wersja Škody Octavii powstanie na platformie MEB, która jest domyślną dla elektrycznych samochodów z grupy VAG. Co to oznacza? Że elektryk w podstawowej wersji będzie miał napęd na tył, natomiast w wyższych wersjach napęd trafi na wszystkie koła. Pojemność akumulatorów ma wynieść od 58 kWh do 84 kWh.
Kiedy elektryczna wersja Škody Octavii wyjedzie na drogi? Na pewno nie przed 2023 roku. Co jednak istotne, po jej debiucie z oferty nie zniknie spalinowa wersja Octavii. Modele będą sprzedawane równolegle.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: