Ekonomiczny motocykl do zadań specjalnych. Film
Ekonomiczna jazda to temat, który już od dawna zaprząta głowę wielu kierującym i producentom pojazdów. Holenderski producent E.V.A. Products BV, wyszedł na przeciw oczekiwaniom klientów i wprowadził na rynek model Track T-800CDI Diesel, sportowy i ekonomiczny motocykl.
O ile producenci aut, od dawna zdawali się walczyć z problemem ekologii oraz dużego spalania, o tyle trendy w budowie motocykli opierały się głównie na idei zwiększenia mocy oraz zmniejszenia masy. E.V.A. Products BV poprzez model Track T-800CDI Diesel daje dowód, że również motocykl może być ekonomiczny i ekologiczny.
Track T-800CDI |
![]() |
fot. E.V.A. Products BV
|
Holenderski producent E.V.A. Products BV (CEO Erik Vegt) już w 2009 roku przedstawił swoją wizję ekonomicznego motocykla. W 2011 roku chcą udowodnić, że w tej materii poczyniono znaczne postępy. Model Track T-800CDI ma klasyczny, sportowy styl, a zasilny jest specjalnym trzycylindrowym silnik turbo diesela (podobnym do wersji stosowanej w Smart ForTwo) – ma osiągać spalanie na poziomie 2,1 l/100 km; jego prędkość maksymalna to 160 km/h.
Maszyna jest dość lekka, jej masa wynosi 225 kilogramów, a jej niewątpliwym atutem jest zawieszenie typu White Power. Motocykl początkowo trafi na rynek holenderski, natomiast producent liczy, że jeszcze tej wiosny uda się rozszerzyć sprzedaż o inne kraje europejskie
Niestety za innowacyjną technologią, podąża też nieco wyższa cena. Track będzie kosztował ok. 18 750 euro, z czego 34 procent stanowi holenderski podatek, dlatego liczymy, że na pozostałych rynkach uda się osiągnąć lepszą cenę.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: