eBussy – modułowy pojazd elektryczny o zasięgu 600 km
Poznajcie Electric Brands eBussy, który wykorzystuje konstrukcję modułową, aby (potencjalnie) oferować całą gamę konfiguracji do przewozu pasażerów i ładunków. Brzmi świetnie, nie?
Nam najbardziej podoba się karoseria Camper i Cabrio, ale Electric Brands zapewnia potencjalnym klientom wszystkie inne typy samochodów – od podstawowej platformy, po dwu- i czterodrzwiowe pickupy i wszystko co pomiędzy nimi.
Cała koncepcja przypomina nam kolejną niesamowicie uroczą serię produktów, która zaczęła się od Volkswagena Beetle. Niemiecki producent samochodów zastosował jedną podstawową konstrukcję podwozia, którą potocznie nazywamy „pan”, zmieniając ją w razie potrzeby, aby zaoferować gamę coupe, sedanów, furgonetek i ciężarówek.
Przeczytaj też: Europa jest gotowa na elektryczną rewolucję! Po raz pierwszy w historii zarejestrowano więcej elektryków niż diesli!
Oprócz opcji zorientowanych na jazdę po utwardzonych drogach, Electric Brands zamierza zaoferować również wariant, który nazywa „Offroad”, z podniesionym zawieszeniem i oponami terenowymi. Każdy z opcjonalnych korpusów może znajdować się na podwoziu terenowym, a ponieważ cała platforma ma stały napęd na wszystkie koła, zejście z utartej ścieżki powinno być uzasadnioną możliwością. Każda wersja posiadałaby również zintegrowane moduły słoneczne i hamowanie rekuperacyjne.
Platforma eBussy teoretycznie oferowałaby akumulatory o mocy od 10 kWh do 30 kWh. Ze względu na niewielką masę pojazdu podstawowego (wynoszącą około 453 kg) powinno to wystarczyć, aby przejechać odległość od 199 do 600 km. Oczywiście spodziewamy się, że szacowany zasięg może się drastycznie zmienić w zależności od konfiguracji pojazdu i obciążenia.
https://www.youtube.com/watch?v=47gWIfC00JM
Przeczytaj też: Samochód elektryczny bez tajemnic – zobacz, co kryje się pod karoserią!
Electric Brands przyjmuje aktualnie rezerwacje na wszystkie style eBussy z cenami rozpoczynającymi się od około 18 400 dolarów (czyli 72 174 złotych) i od tego pułapu rosnącymi. Dostawy samochodów do klientów mają rozpocząć się w 2021 roku.
W chwili pisania tego tekstu na stronie internetowej firmy odnotowano 4080 rezerwacji, a najpopularniejszym modelem był samochód kempingowy.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: