
Dziś debiutuje McLaren Elva! Ekstremalny roadster limitowany
Dziś debiutuje Elva. Dwuosobowy model z otwartym kokpitem, który jest hołdem dla samochodów sportowych McLaren-Elva zaprojektowanych w latach 60. przez Bruce’a McLarena.
To najlżejszy z samochodów stworzonych dotąd przez McLaren Automotive, wyposażony w dedykowane podwozie i karoserię z włókna węglowego, unikalne fotele z tego samego materiału oraz hamulce węglowo-ceramiczne
Zapewnia niezrównany poziom zaangażowania kierowcy i jazdy bez dachu, przedniej szyby i okien, co gwarantuje niewiarygodnie wciągające i jedyne w swoim rodzaju doświadczenie.
Posiada jako pierwszy na świecie aktywny system zarządzania powietrzem McLaren Active Air Management System (AAMS), który chroni kierowcę i pasażera regulując przepływ powietrza utrzymując jednocześnie ich kontakt z otoczeniem.
Nowa i unikalna zasada projektowania McLarena: „rozmyte granice” – karoseria z włókna węglowego płynnie przechodzi we wnętrze samochodu.
Zapierające dech w piersiach osiągi pochodzą z silnika McLarena (815 KM) V8 doładowanego podwójną turbiną: 0-100 km/h poniżej 3 sek., 0-200 km/h szybciej niż McLaren Senna – jedynie w 6,7 sek.
Innowacyjny poczwórny wydech ze stopu Inconel (nikiel, chrom i żelazo) oraz tytanu dostarcza wyjątkowego dźwięku oraz wzmacnia moc silnika poprzez redukcję ciśnienia zwrotnego.
W obszarze właściwości dynamicznych samochodu mamy tu takie umiejętności, jak: aktywna aerodynamika; najnowocześniejsze połączone aktywne hydrauliczne zawieszenie; elektro- hydrauliczne sterowanie dla niczym niezmąconej odpowiedzi samochodu.
Jedynie 399 egzemplarzy nowego McLarena Elvy jest dostępnych na zamówienie. Cena od 2 064 115 euro, jednak jej ostateczna wysokość zależy od stopnia personalizacji, którą zapewnia McLaren Special Operations (MSO).
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: