
Dwuramienna kierownica we wszystkich Skodach wygląda dziwnie – czy ma sens?
Kierownica spełnia dziś wiele funkcji. Służy nie tylko do sterowania samochodem, ale także kryje w sobie poduszkę powietrzną oraz zawiera przyciski dodatkowych opcji pojazdu. Projektanci Skody po trzech latach pracy opracowali rozwiązanie, jakim jest kierownica dwuramienna. Czy ma sens?
Skonstruowanie kierownicy i zamontowanie jej w różnych modelach samochodów nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Podczas projektowania kierownic pojawia się wiele trudności. Projektant, który chce wypracować najlepsze rozwiązanie, musi wziąć pod uwagę szereg czynników.
Marka pracowała nad dwuramienną kierownicą przez około trzy lata. Między powstaniem pierwszych szkiców, a skonstruowaniem prototypów urządzenia minęło około półtora roku, a testowanie zajęło mniej więcej tyle samo czasu. W trakcie opracowywania powstało około dziesięciu różnych wersji kierownicy. Dopracowano je tak, aby uzyskać idealny kształt i właściwe ustawienie elementów sterujących łatwo dostępnych dla palców kierowcy.
Od dawna marzyliśmy o kierownicy dwuramiennej, a teraz naszym inżynierom udało się stworzyć dla niej wystarczająco mocną konstrukcję. Układ kierowniczy jest w pewnym sensie centralnym elementem wnętrza. To jedno z niewielu miejsc, w których możemy umieścić logo firmy, więc jest dla nas niezwykle ważnym elementem designu samochodu – mówi Marwan Khiat, manager ds. projektowania wnętrz.
Nowa konstrukcja umożliwiła przygotowanie wersji kierownicy z trzecim ramieniem. Jest ona przeznaczona do sportowych modeli, czyli samochodów RS oraz wersji Sportline i Monte Carlo. Dwuramienna kierownica została po raz pierwszy zaprezentowana w Skodzia Octavia czwartej generacji. Później trafiła również do innych modeli marki.
Jak wam się podoba? Chcielibyście mieć taką kierownicę w swoim samochodzie?
Najnowsze
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Ta zaskakująca cena obowiązuje co prawda na bazową wersję auta, ale to kwota za europejskie auto, która może skusić dotychczasowych klientów na tanie, chińskie odpowiedniki. -
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
-
Iveco vs rynek ciężarowy w Polsce: czy włoska marka utrzyma swoją przewagę w erze elektromobilności?
Zostaw komentarz: