Dwa razy Mercedes: Treningi przed GP Bahrajnu
Rywalizacja Formuły 1 przeniosła się do kraju o mało stabilnej sytuacji społeczno-politycznej. Nie na żarty wystraszył się zespół Force India. Nico Rosberg nadal w znakomitej formie.
Amnesty International ostro potępiła decyzję Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA o rozegraniu GP Bahrajnu (w ubiegłym sezonie wyścig odwołano). Ponieważ to wydarzenie i jego medialny rozgłos mogą spowodować nasilenie demonstracji przeciwników rządu. Stacje telewizyjne: francuska TF1, niemiecka Sky Deutschland, fińska MTV3 oraz japońska Fuji TV – postanowiły nie wysyłać do Bahrajnu swoich dziennikarzy.
Nico Hulkenberg i Paul di Resta, czyli Force India |
fot. Force India |
Hotele, z których korzystają teamy, jak również sam tor są objęte ochroną patroli policyjnych i wojskowych. Większość zawodników przyjechała do Bahrajnu bardzo późno, czyli w czwartek rano. A pierwsze kłopoty spadły na Force India w środę – pracownicy teamu mieli problem w pokonaniu trasy miedzy torem a hotelem, gdyż w tym samym czasie w mieście eksplodowała bomba:
„Nie byliśmy celem. Coś wydarzyło się przed nami, a my natknęliśmy się już na komunikacyjne kłopoty” – ogłosił rzecznik prasowy teamu, Will Hings. „Nikt od nas nie został ranny, nie byliśmy celem tego ataku koktajlami Mołotowa”.
W środę służby bezpieczeństwa użyły wobec protestujących granatów hukowych. A protestujący wdarli się na tereny wystaw związanych z wyścigiem. Organizatorzy twierdzą, że bezpieczeństwu wyścigu nic nie może zagrozić, jednak dwóch mechaników Force India postanowiło opuścić Bahrajn.
Trening I przed GP Bahrajnu
Podczas pierwszego piątkowego treningu najlepszy okazał się kierowca McLarena – Lewis Hamilton. Brytyjczyk, który przejechał jedynie 11 okrążeń, końcówkę treningu obserwował już jako kibic.
Czas 1:33,572 pozwolił mu wyprzedzić Sebastiana Vettela, a trzecie miejsce zajął Paul di Resta z zespołu Force India, który dość niespodziewanie wybił się w ostatnich minutach treningu. Czwarty był kierowca Mercedesa GP – Nico Rosberg, a piąty wicelider klasyfikacji mistrzostw świata – Jenson Button.
Wyniki I treningu:
1. Lewis Hamilton (Wlk.Brytania/McLaren) 1:33,572
2. Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull) 1:33,877
3. Paul di Resta (Wlk. Brytania/Force India) 1:34,150
4. Nico Rosberg (Niemcy/Mercedes) 1:34,249
5. Jenson Button (Wlk. Brytania/McLaren) 1:34,277
6. Nico Hulkenberg (Niemcy/Force India) 1:34,344
7. Michael Schumacher (Niemcy/Mercedes) 1:34,483
8. Mark Webber (Australia/Red Bull) 1:34,552
9. Kimi Raikkonen (Finlandia/Lotus) 1:34,609
10. Romain Grosjean (Francja/Lotus) 1:34,847
Trening II przed GP Bahrajnu
Nico Rosberg nadal w świetnej formie… |
fot. Mercedes
|
Zespół Force India zrezygnował z udziału w popołudniowej sesji treningowej. W oficjalnym komunikacie napisano: „Z powodów logistycznych zespół zmienił harmonogram na resztę weekendu, co oznacza opuszczenie drugiego treningu, aby zapewnić sobie jak najlepszy występ w trzecim treningu, kwalifikacjach i wyścigu”. Jednak członkowie zespołu mówili o obawach związanych z wieczornym przejazdem ulicami Manamy. Niemniej zespół zobowiązał się do udziału w sobotnich kwalifikacjach i niedzielnym wyścigu, choć wymagać to będzie późnego zakończenia prac na torze.
Zwycięzcą drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Bahrajnu Formuły 1 został kierowca Mercedesa – Nico Rosberg, który urósł do roli lidera tego GP. Niemiec korzystający z miękkich opon wykręcił w połowie treningu czas 1:32.816 i nie dał szans rywalom. A gonili go kierowcy Red Bulla: Mark Webber i Sebastian Vettel, czwarty był Lewis Hamilton. Zarówno Hamilton, jak i Jenson Button jechali jednak mocno zatankowanymi bolidami.
Wyniki II treningu:
1. Nico Rosberg (Niemcy/Mercedes) 1:32.816
2. Mark Webber (Australia/Red Bull) 1:33.262
3. Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull) 1:33.525
4. Lewis Hamilton (Wlk. Brytania/McLaren) 1:33.747
5. Michael Schumacher (Niemcy/Mercedes) 1:33.862
6. Jenson Button (Wlk. Brytania/McLaren) 1:34.246
7. Kamui Kobayashi (Japonia/Sauber) 1:34.411
8. Fernando Alonso (Hiszpania/Ferrari) 1:34.449
9. Romain Grosjean (Francja/Lotus) 1:34.615
10. Sergio Perez (Meksyk/Sauber) 1:34.893
Trening III przed GP Bahrajnu
… co ogromnie cieszy jego fanów |
fot. nicorosberg.com |
Niemiec Nico Rosberg z Mercedes GP ponownie pokazał klasę i wygrał trzecią sesję treningową z czasem czas 1:33.254. Na kolejnych miejscach znaleźli się dwaj kierowcy Red Bull Racing: Sebastian Vettel i Mark Webber. Początkowo kierowcom przeszkadzał mocny wiatr, ale najlepsze wyniki i tak osiągali dopiero w końcówce, gdy testowali opony z miękkiej mieszanki.
Wyniki III treningu:
1. Nico Rosberg (Niemcy/Mercedes) 1:33.254
2. Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull) 1:33.401
3. Mark Webber (Australia/Red Bull) 1:33.663
4. Lewis Hamilton (Wlk. Brytania/McLaren) 1:33.782
5. Michael Schumacher (Niemcy/Mercedes) 1:33.796
6. Jenson Button (Wlk. Brytania/McLaren) 1:33.899
7. Kimi Raikkonen (Finlandia/Lotus) 1:33.976
8. Daniel Ricciardo (Australia/Toro Rosso) 1:34.197
9. Romain Grosjean (Francja/Lotus) 1:34.401
10. Fernando Alonso (Hiszpania/Ferrari) 1:34.895
Kierowcy narzekają na brudną nawierzchnię toru i duże zużycie opon, spowodowane bardzo upalną pogodą w Bahrajnie. Przed nami jeszcze kwalifikacje, a w niedzielę kierowcy będą mieli do pokonania 57 okrążeń po 5412 metrów. Potem nastąpi trzytygodniowa przerwa przed GP Hiszpanii na torze Catalunya.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: