
Ducati testuje maszynę do MotoE. Nadchodzi nowa era dla Włochów
Ducati będzie dostarczać od 2023 roku motocykle dla zespołów startujących w serii MotoE. Prototypowa maszyna wyjechała niedawno na testu na torze Vallelunga. To początek nowego rozdziału dla marki.
Marka z Borgo Panigale zastąpi od przyszłego roku Energicę jako dostawca motocykli do mistrzostw świata MotoE. Producent spalinowych motocykli nie ma już zbyt dużo czasu na dopracowanie elektrycznej maszyny. W okolicach Rzymu na torze Vallelunga pojawił się prototypowy model V21L.
Roberto Cane, szef elektrycznego oddziału Ducati ujawnił, że od pierwszego testu na torze Misano projekt jest cały czas rozwijany, a prace nad motocyklem obejmują testy na kilku najważniejszych włoskich torach. Ducati jest świadome, że przed marką jeszcze sporo pracy, ale wszystko zmierza w dobrym kierunku.
Zobacz: Ducati Panigale V4 SP2 2022 – Włosi pokazują ekstremum
Na torze Vallelunga pojawił się Alex De Angelis, który ma już za sobą doświadczenie w MotoGP. Zawodnik startował również w zawodach MotoE. Jego doświadczenie z pewnością przyda się podczas strojenia V21L. Drugim znanym nazwiskiem, które pracuje przy nowym motocyklu jest Michele Pirro.

Wyczynowy motocykl dostarczany do serii MotoE będzie początkiem elektrycznej rewolucji w Ducati. Jednak zanim motocykle zasilane z gniazdka pojawią się w „cywilnej” ofercie Ducati, minie trochę czasu. Jakiś czas temu szef marki, Claudio Domenicali, studził emocje fanów marki.
Doświadczenie zebrane podczas projektowania wyczynowej maszyny z pewnością przełoży się na motocykle dla zwykłych kierowców. Szef Ducati zaznaczył, że aktualna technologia jest dość ciężka, a to sprawia, że motocykle prowadzą się zupełnie inaczej niż wersje spalinowe. Ducati w międzyczasie znajdzie rozwiązanie, które ustali satysfakcjonujący kompromis w tej kwestii.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: