
Ducati testuje elektryczny motocykl. Czy zapowiada się elektryczna rewolucja jednośladów?
Ducati testuje prototyp motocykla elektrycznego na torze Misano. Kiedy pierwsze motocykle drogowe z napędem elektrycznym pojawią się w ofercie włoskiego producenta?
Ducati MotoE, pierwszy elektryczny motocykl producenta z Bolonii, wyjechał na tor. Michele Pirro, kierowca testowy Ducati, sprawdzał możliwości prototypowego motocykla elektrycznego na torze Misano. Pirro ocenił parametry techniczne i potencjał pierwszego motocykla elektrycznego Ducati:
Testowanie prototypu MotoE na torze było bardzo emocjonujące, ponieważ otwiera nowy rozdział w historii Ducati. Motocykl jest lekki i dobrze wyważony. Co więcej, odpowiedź przepustnicy w początkowej fazie i ergonomia są bardzo zbliżone do tych z MotoGP. Gdyby nie cisza i fakt, że prototyp działał na 70% mocy, pomyślałbym, że to mój stary motocykl.
Od 2023 roku Ducati ma zastąpić markę Energica i dostarczać motocykli do MotoE, serii wyścigów elektrycznych motocykli, która odbywa się w ramach programu wsparcia Moto GP.

Elektryczna maszyna ma oznaczenie V21L i powstaje przy współpracy Ducati Corse oraz Ducati R&D pod wodzą Roberto Cane, który jest dyrektorem do spraw elektromobilności.
Prototyp jest na razie w fazie testów, więc na razie nie ma co liczyć na konkretne szczegóły techniczne. Wiadomo jedynie, że najważniejsze wyzwania w rozwoju elektrycznego motocykla wyścigowego pozostają związane z rozmiarem, wagą i zasięgiem. Celem włoskiej marki jest uzyskanie maksymalnej lekkości, a przy tym zachowanie osiągów i mocy silnika przez cały wyścig.

Na razie Włosi szykują tylko motocykl wyścigowy. W przyszłości na pewno pojawią się też modele drogowe na prąd, ale Claudio Domenicali, szef tej marki, powiedział już, że nie stanie się to szybko. Ducati zapowiada, że pierwsze motocykle drogowe z napędem elektrycznym pojawią się w ofercie włoskiego producenta najwcześniej w 2025 roku.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: